Dukat.


Dukat.
Funderar lite. Det får bli några foton från Tunisien denna vecka.
Där har den arabiska våren skapat förändringar. Trist att dessa förändringar inte gäller alla länder som har eller har haft diktatorer.




Foto taget genom ett bussfönster på vardagslivet i ett café, före den arabiska våren.



Bakverk framdukat i Tunisien, notera diktatorn på tygen som hänger från markisen.
Så ser det säkert inte ut längre!



Jag hann få en liten, men verkligen stark kopp kaffe på cafét.



Onekligen framdukat med vackra tallrikar för att försöka locka oss att köpa något.


Dessa bilder får bli mitt fönsterbidrag denna vecka. Jag blev lite inspirerad av Hasse som visat lite foton från sin resa till Marocko på sin blogg.


Andra dukade bidrag hittar du här,  


Erik

Kommentarer:

1 Della:

Kul att se lite bilder från folklivet i Tunisien.

2 annette:

Folkliv från ett spännande land tycker jag om att se,och Dina bilder stämmer ju väldigt bra till temat! Tur förresten att kaffeslurkarna är små, för vi skulle nog inte palla med för stora muggar av deras kaffe;)

Vi får hoppas att bilderna på diktatorn absolut är borta nu, var själv i Jordanien förra året och där hade det hänt väldigt mycket positivt vad gäller demokrati.

Ha en fin fortsättning på helgen!

3 Mia:

Jag gillar verkligen deras keramik....skulle vilja duka upp en rejäl middag med sånt! Snyggt.... L

4 juanna:

Här var det uppdukat i massor.

Låt oss hoppas att den arabiska våren fortsätter och ger människorna demokrati!!

5 Pumita:

Kan tänka mig att kaffetåren var välbehövlig för här finns det mycket att se och upptäcka och det gäller att hålla sig alert. Mycket spännande bilder!

6 Pysselfarmor:

Vi får hoppas att det blir förändringar i fler länder....

fina spännande bilder - mycket att titta på

7 Linnéa:

Det var spännande bilder, ja förändring! "Vem vet - inte du - vem vet inte jag". Men hoppas kan vi ju!

8 llhertz:

Stimulerande att se dina Tunisienbilder.

Hjälper mig att minnas.

Jag var där för några år sedan utan kamera, dvs innan min nya fotoera ;) Det var tydligt att det politiska klimatet var ansträngt, nu får vi hålla tummarna för bestående förändring!

9 Hanna:

Mycket uppdukat på bilderna, intressanta att begrunda. Trots att det är före diktatorns fall ser det ganska uppsluppet ut, men de flesta kanske är turister. Spännande.

10 larans:

Intressanta och fina bilder från Tunisien Jag har själv aldrig varit där, men väl i Marocko och Egypten vad gäller Nordafrikanska "diktaturer".

11 Susanne:

Funderar på om det är de blå balkongerna eller folklivet som fotograferas på den tredje bilden. Kanske bådadera.



Intressant att se sådana här bilder av folkliv är det i alla fall. Läste för inte så länge sedan boken "Tunisian Girl", om bloggerskan som rapporterar om händelserna i Tunisien. Det var lite annat än de här turiststråken.

12 Hasse A Norge:

Morrn Erik.



Kul med dina exotiska bilder, med folk på.

På vår resa i Marocko så var det INTE lämpligt att ta bilder av folk....



Tack för gratisreklamen...

Ha de bra.



Hasse A Norge

13 Leena:

Härliga bilder från en annorlunda miljö. Marocko är ett land som finns på reselistan, får väl se hur det artar sig där.

14 Karin:

Så trevligt att se dina bilder från Tunisien! Har aldrig varit där men nu fick jag en liten blänkare!

15 Jah Hollis:

Uppdukat för ett synnerligen levande kaféliv, verkar det som. Men tänk om man skulle hitta Reinfeldt i markisen till ett fik här i Sverige. ;-)

16 Erik Semlan:

Tack för kommentarerna.

Försöker ta mig runt och kolla på era dukade bidrag.

17 Jah Hollis:

Jag har inte testat Atmosfär i Malmö. Där var tidigare svindyrt och man skulle boka bord långt i förväg. Nu lär det vara enklare att käka där och med mer mänskliga priser, men jag har inte varit inne där än.

18 sven:

kul att se bilder från lite längre söder ut än Skåne :) nu blir man ju lite resesugen igen :)

Kommentera här: