Kommentarer:

1 Madeleine:

Den andra bilden var riktigt riktigt tjusig! :)

2 Jan Helleberg:

Fina bilder alla tre, men färgen på sista bilden är helt fantastisk. Fin triss. :)

3 Birgitta - FOTO chip:

Fina skuggor Erik! Den sista gillar jag särskild med den vackra husfasaden :)

4 Marie-Louise:

Vacker triss. Sista bilden har enormt vackra färger.

5 Pumita:

Tre torgskuggor, tre bropelare och... vad hände med sista bilden? Fem fönster. ;) Skojar bara, jättefina bilder!

6 Pysselfarmor:

undrar var du promenerade...huset i skuggan - suveränt

7 Anneli - A'la Foto:

Mittenbilden är jättefin!



Ha en fin vecka!

8 Tant Marit:

Själv så bor du på "solsidan", hoppas jag!?

Blir nyfiken på sista bilden, vem bor där? vad är det för hus?

Snyggt trissat!

9 Ulla Laiho:

Den sista bildens färg är "outstanding"! En fin och "stenig" triss med de hårda materialen!

10 Nukke:

Vackra bilder alla men mest tycker jag om skuggsidan :) Trevligt söndag !!!!!

11 Monica o Jacob:

Snygg stenig skuggig triss, broskuggan blir min favorit;-)

Ha en bra söndag;-))

12 Beppan:

Intressanta skuggbilder! Torgskuggan sätter igång min fantasi... Undrar vad som ger sådan skugga?

13 Biggan:

Häftig mellanbild, vacker nederst-bild!(Lite fusk att du lever i vår vackra hufvudstad hihi...)

14 SoF:

Hej Erik och tack för vänliga ord om min (ögon)skugga-tolkning i Fototrissutmaningen.



Ibland vid just närbilds/macro-fotografering använder jag min lilla kompaktkamera Canon 300HS.

Så den var det.



Glad söndag!

15 Lasseivomma:

Fina skuggor alla, men jag faller speciellt för det vackra ljuset i den tredje bilden, där känner man sommarsvalkan.

16 Twiggy:

Läckra skuggbilder, Favorit är tvåan, gillar vinklar och vrår och de skarpare skuggorna i den bilden.

17 ElStiffo:

Fint med sepia-tonad bro. Men jag kan inte komma på vilken bro det är.

18 Tinezza:

Min favorit blir broskuggan :)

19 Sister Moonshine:

Du har hittat vackra skuggar på flera sätt. Den sista med den röda byggnaden blir min favorit.



/Åsa

20 Charlotta:

Fin triss. Kul med "omvända" fönsterskuggor på sista bilden. :)

21 Anne-Marie / Grandmother:

Tycker jättemycket om brobilden, den skulle jag kunna ha som en tavla på väggen!

22 Hedwig:

Stiliga bilder - man kan verkligen göra mycket med ljus och skuggor.

23 Bonnfrua:

Härliga skuggor! Snyggt med brobilden i svart-vitt.

24 tant otto:

Fin fina skuggor hos dig...översta bilden är min favorit...torgskugga...

Hos mig är det skuggfattigt idag ...ingen sol, ingen skugga ...men jag fick till en skuggig triss ändå...utan skugga!!

25 Artlover:

Bild tre föll mig i smaken, i både skugga och spegling.

26 Per-Anders:

På den översta bilden ser det ut som skuggan från ett spöke. Härligt spokey bild. Funderar lite på mittenbilden. Efter ett tag ser jag att det är en båt som passerar och att någon sitter på båten.

27 ormbunke:

Gillar den fina skuggsidan på det fina huset. Ha de gott. Anita

28 LEna Norgren:

Härliga bilder men färgen på sista fångar mej extra mycket!!!!!

29 Linnea:

"Broskugga, Torgskugga och Skuggsida" det blev till roliga namn och bilder. Tack för att du kommenterade hos mig.

Må så gott därhemma i det älskade Aspudden/Örnsberg.

Linnea

30 Anna:

Fint tolkad triss! Gillar nog ettan lite extra för den enkla renheten - den sätter fart på fantasin... :)

31 Tant Marit:

Aha, tack för svaret på min undran... ;-)

Hehe.

32 4U2:

Fint. Min favorit blir sista, tycker tegelhus kan vara så snygga!

Välkommen förresten till min fotoutmaning:



http://4u2really.blogspot.com/2011/09/4u2s-fotoutmaning-5.html

33 Lena o Tommy:

Jättesnygg triss. Tredje bilden är min favorit!

34 Cecilia Artista:

Tjusiga skuggbilder!

Gillar den första bilden bäst där den vackra stenläggningen blir ett extra plus! Tvåan är också fin och stram!

35 Annelie Esséus:

Sista bilden blir min favorit, inte så mycket för skuggans skull egentligen, men för färgen. Vilken underbar färg på ett sånt vackert hus. Blir nyfiken på hela huset.

36 anki-itte:

Trevlig triss, fint med ljuset i bild 3.

37 anemonen:

Bild nr två är min absoluta favorit!! Linjerna -linjerna är det som får mig att välja den.

38 Gärdsmygen:

Färgen i trean är skön men speciellt gillar jag ettan!

39 Jah Hollis:

Snygga skuggbilder, speciellt de raka skugglinjerna som bildas på bron i mitten.

Men visst var det ett UFO som parkerat utanför mitt köksfönster. :-)

40 Annelie-Singapore:

Åh, fantastiska skuggbilder du bjuder på och alla blir mina favoriter.



Jo, man kan säga att stranden är för bara oss. Det är ju en liten ö och inte många där, så känslan är att man är där själv. Ska snart åka dit igen med våra vänner som kommer på besök (slutet av oktober). Då ska vi åka över och ha picnic på Tengha (ön till vänster på bilden i horisonten), den första Robinson ön som polis Martin och gänget höll till på.

Ha det!

41 Beate:

Här har jag väldigt svårt att välja måste jag säga! Ettan är mäktig med tre torn som ta över torget, som om det vore en borg som skyddar platsen. Tvåan ser jag nästan på varje morgon i väntan på bussen till stan. Å trean har en viss mysfaktor. Ja du ser, jag tror jag tar ettan;-)

42 Lille:

LIKER!!!

43 Anni:

Gillar att kunna se skönheten i det fula - så min favorit blir helt klart bild två med broskuggan!

44 Ninni/fotografia:

Den sista bilden med den vackra röda fasaden är ju helt underbar! Den kunde annars ha platsat i något fönstertema...;)

Må så gott!

45 Ma:

Jättefin triss. Jag gillar speciellt den sista bilden...

46 agnetha:

Så du har oxå befunnit dig i skuggornas värld denna vecka. Fina bilder. Jag la in ett spökligt trisstema. Törs du titta??

/Agnetha

http://agnetha52.blogspot.com/2011/09/fototriss-del-148-skugga.html

Kommentera här: