Många på stan.

Eftersom Helena har temat "många" på sin triss passar det väldigt bra att lämna in foton från lördagens upplevelser.



Det fanns flera anledningar till att en del människor, ganska många, var "på stan" under lördagen utan att shoppa. Det var Teckenspråkets dag (med manifestation på Sergels torg)  och det var Quarnevaldags.


Många säckpipeblåsare! Ljudet ekade mellan husväggarna på Sveavägen.


Många knäböj för att lägga ut och plocka upp rälsen hela vägen - Valhallavägen, Odengatan, Sveavägen vidare ner Kungsgatan så upp Sturegatan och tillbaka till KTH på Valhallavägen. Många knäböj!


Mycket folk på Sergels torg och många plantor och blommor utöver alla mattält, puh.


Kan nämna att foto ett och två är från Sveavägen och Quarnevalståget medans det tredje fotot togs vid Sergels torg.
Finns anledning att återkomma till karneval och manifestation i inlägg framöver.
Dags krypa in mellan lakanen och senare idag kika runt på andra trissar och kolla...
Ha en bra söndag!



Det finns många fler foton här,

Erik

Kommentarer:

1 Maria G:

Härliga bilder trissbilder med många detaljer i :)

Ha en riktigt bra dag!

2 Monica:

Oh La La, vad skoj! Jag var inne i stan, men GLÖMDE kameran. MIn tanke var: Det är "många" på trissen!!! Men så kan det gå, du fick fina bilder iaf, gillar!

3 Nukke:

Oj jag älskar sådana där händelser !!! Sådana finns så sällan här. Men de där säckpipeblåsare har jag sett o hör i Kaustby folkmusikfestival och det där ljudet var mäktig !!!! Mycket intressanta bilder !!!!

ps. jag tänkte att min dator fungerade inte då det var så svårt att lämna kommentarer. Det säkert kom många samma kommentarer då jag bara skrev det många gånger oops ! :)

4 Karoleen:

Oj vilket jobb rälsläggarna måste ha gjort - det var nog lite jobbigt i det långa loppet =)

5 Gammelsmurfen:

Härliga bilder :)

6 Mia:

Fina bilder med många saker. Qarnevalen missade jag totalt.

7 kjerstisandnes:

Herlige bilder med mange knebøy:0)

8 Camilla - 365 Bilder Av Livets Lust:

Härliga foton med många händelser och detaljer....

9 Beppan:

Intressanta bilder alla tre med mycket på gång!

10 Barnens Hjältar:

Kul,Jättefina bilder! Ha en fin söndag!

11 Pysselfarmor:

Men oj undrar hur de där knäna mår idag...för jag har inte sussat ännu - men snart.

12 Erik "Semlan":

Dags stänga ner...

Tack för kommentarerna. :-)

Får surfa runt imorgon och kolla.

13 Tinefis:

Ja, det blev en annorlunda triss.

Kul att se bilder från staden, har itne varit där på ett par år nu.

Ha en bra vecka!

14 Barnens Hjältar:

Tack tack, ja jag röstade faktiskt. Tyvärr var det ju 57% som inte gjorde det så egentligen undrar man ju hur riktigt resultatet blir i sådana lägen? Jag tycker det är viktigt att vara med när man kan och påverka. Känns lättare att argumentera efteråt då :-)

15 Jah Hollis:

Ja, det händer utan tvekan många kul saker i huvudstan.

Kanske slutade en och annan säckpipeblåsare sin parad här:

http://whatsupsthlm.se/isthlm/bagpipers-inn/2283/

16 Tinefis:

Hej igen!

Tack för din fina kommentar på min blogg.

Ja, Erik, du får lägga upp min video på din blogg. =o) Tack för att du frågade och för att du tyckte om den. Kolla in min vimeo sida för mer filmer från runtom i världen. http://vimeo.com/tinefis

Ha en bra dag!

17 Erik "Semlan":

Tack för kommentarer.

Ska försöka vara snabbare nu kommande helgen och kolla runt mer bland trissarna. :-)

18 Linnea:

Som jag sagt förut, fina bilder! Tack för att du kommenterade mina bilder på fototriss, det är ju första gången jag är med!

Kommentera här: