Ljus.


Dags för en rolig tävling i Helenas "Fototriss". Med det öppna och spännande temat ljus kan det bli mycket bländande alster...














Denna vecka bidrar jag med ljusinsläpp i ladugårdsväggen ute på landet, en ljuskrona som hänger i Ljusnarsbergs träkyrka och motljus bland körsbärsträdens blommor. Kanske inte det allra "ljusaste" jag kommit på, men lite varierad är kanske min triss.


Förstapriset i denna trisstävling är ett ZipShot kamerastativ från Tamrac, ett superlätt stativ till kameran. Det kommer från CoolStuff och där finns mycket, som denna skojiga pryl, ett vinpussel.


Du kanske vill se mer ljus?

Många andra bidrag hittar du här,

Erik

Kommentarer:

1 Linnea:

Härligt fina bilder Erik! Vilken stämning!

Ha det bra/I-B

2 Camilla - Bilder Av Livets Lust:

här var det olika sorters ljus...härlig triss där första foton blir min favvo!

3 Monica o Jacob:

Härliga ljusbilder.

Bild ett "och nu chansar jag vilt" med negligén hängande på torkskåpet blir min favorit;-)))

Ha en bra dag i regnet;-)))

4 Linnea:

Tror banne mig jag gillar kristallkronan mest! Häftig grej! Står jag över tävlingen? OK men det gör inget./Linnea

5 Linnea:

Menar förståss ljuskronan! Tänkte av någon anledning på kristallkrona, ibland vet man inte varför, tankarna lever sitt eget liv!

6 Per-Anders:

Fin tolkning av temat. Särskilt på den översta bilden där ljuset nästan pressar sig mellan plankorna.

7 kjerstisandnes:

Flotte lyse bilder, likte det første, mystikk og spenning....

8 Lissen:

Var in till dej i morse Erik, omöjligt att komma in :-)



Ljuset i den övre bilden påminner mej om ladugården hos farmor. Minns när man lekte och ljusstrimman var fylld av solljus och damm.



Körsbärsträd alltid lovely....................



Ha en skön vecka. // Lissen

9 Bibbi:

Fina bilder. Gillar första bilden med ljuset genom ladugårdsväggen lite extra.

/Bibbi

10 Halloj världen! /Inger:

Fin triss! Jag gillar sista bilden bäst. :)

11 Pialotta:

Din första bild är riktigt vitsig;) Men din trea får flest poäng hos mig :) Gillar motljuset i bilden.

Trevlig vecka till dig oxså.. åh du, det blev nitvinster igen:(

12 Beppan:

Alltid vackert med körsbärsträd! Hoppas hitta ett som tål vår växtzon...

Den där ladugårdsväggen var då väldigt gles! Gillar kossorna den varianten av aircondition??

13 Hedwig:

Gillar det första fotot, man kan riktigt känna ljuset som strilar in mellan springorna.

14 Nukke:

Vackra bilder men körsbärsträd är nog vackrast !!!!

15 Hasse A:

Morrn Erik.



Jag satsar på körsbärsblommorna den här gången.

Svar på din fråga ang fiskning, har svarat på bloggen...



Ha de bra.



Hasse A

16 Cissi:

Vilken häftig bild (första fotot). Man kan ana den blå himlen utanför.. fantastisk bild!!

17 Birgitta:

Gillar motljusbilden med körsbärsblommorna bäst - så ljuvlig :)

Lycka till i tävlingen!

18 Rantamor-På Näthinnan:

oj va mycket kommentarer..

Gillar din bild av ljuset som kommer mellan plankorna...

Man kan inte stänga ut ljuset helt...om man har glest melan planken...

19 Anni:

Framför allt är det väl en ganska romantisk triss?

Undrar just vad det är för slags kreatur i den där ladugården?

20 Jah Hollis:

Jag tycker det är fint ljus i alla dina bilder. En mäktig ljuskrona är det dessutom.

21 Misswhatsit:

Ett härligt ljus i alla dina bilder. Nummer två med den pampiga ljuskronan blir favorit.En bra triss!



På din fråga om mina bilder så är dom "naturella." Det var en lång resa till Thailand så jag roade mig med att fota himmel och berg samt kolla på GPS:en på flyget. Lite bokläsning blev det också:)

Ha en fortsatt bra vecka!

22 Monica:

Gillar ljusinsläppet i den första bilden. Störtskön stämning!

23 Maja:

Härliga bilder!

24 lovisa:

Godmorgon:d

25 Tinefis:

En fin triss!

Ha en bra vecka!

26 Yvonne:

Mycket vacker ljustriss" Inte för att man måste ha en, men den första bilden blev min absoluta favorit av de tre.

27 anemonen:

Annorlund bidrag och det gillar jag. Bild ett är min favoritbild. Gillar när ljuset silas genom väggen.

28 Em.:

Jag gillar den sista bilden jättemycket! Vackert vårljus i den! :)

29 Helena på Fototriss:

Grattis Erik, du är i final i trisstävlingen! Omröstningen pågår fram till fredag kväll.

30 Craxyknas, mitt kristna liv - nu öppet för allmänhetern:

Jag gillar ljuset som kommer in från laduväggen. Vackert och lantligt, underbar kombination! Snyggt jobbat och grattis till finalplatsen :)

31 Tant Otto:

Tack för din utförliga kommentar inne hos mig...kul att jag kunde trigga igång dina tankebanor.. :)

Din triss är kanon...du gick ju till final.

Grattis..

Kommentera här: