Gissa temat, tre.

Jag tar en triss till, nu när det verkar som Tisdagstema (också) tagit semester.



Tanken är att ni ska gissa temat. Jag tror inte det är så svårt (men då vet ju jag svaret).
Kolla på de tre bilderna och föreslå tema. (Svaret finns bland kommentarerna.)


1. Detalj.



2. Nästan hela.



3. Hela bakifrån.


Det var mina tre foton denna gång. Kanske något foto som du gillar? Du har säkert redan ett förslag på vad mitt tema är ...?



Här finns fler "gissa temat"-bidrag, 



Erik

Kommentarer:

1 Erik "Semlan":

Om du undrar så heter den tredje skulpturen "Vågen och Vindarna" och är gjord av konstnären Nils Sjögren (1894-1952). Den restes 1977.

Alla tre finns inom ett ganska litet område...

2 Pialotta:

Ja, så var det alltså :) Visst kan man ha många olika alternativ, men vet man själv svaret så ;) Ha de..

3 Erik "Semlan":

Hm? Förstår inte... vad var din gissning Pialotta?



Temat är vatten och skulpturer.

Men det finns flera tolkningsförslag.

Stan är full av vatten, som Robban sjöng. ;-)

4 LEna Norgren:

Fötter eller fotbad....tänkte jag men det var ju inte det.Det är lätt när man har svaret...:)

5 Erik "Semlan":

Lena: Ditt förslag fotbad var ju bra, smart! Fungerar hur bra som helst. :-)

Finns flera alternativ, om någon vill försöka?

6 Renée:

Naket kanske?

7 Hasse A:

Morrn.



Känner bara igen Molins fontän i "Kungsan".



Badnymfer?



Ha de bra.



Hasse A



Vad var det Archimedes sa? "Om man sänker ned en kropp i vatten så blir den våt"....

8 Axart:

Coola skulpturer och fina bilder, hade ingen aning dock.



Ha en bra da/AX

9 Linnea:

Vattenkonst kanske! Har du knatat om kring i Kungsan eller på Strömpartären?



Roligt med svartvitt, tyckte nog mest om "fotbadet" men "Vågen och Vindarna" är ju en fantastisk skulptur. Allt är bra, kan inte välja!

Titta gärna in på min 4:e du lär väl känna i dig direkt!

Mås så gott/Linnea

10 Annelie - Huskvarna (Singapore):

Statyer gissar jag på helt enkelt.

Fina bilder!

11 Jah Hollis:

Offentlig konst i Stockholms city, och med vattentema uppenbarligen.

En liten udda sak i sammanhanget är skulptören Nils Sjögren, som gjort ”Vågen och vindarna” har också gjort den i mitten här, som står i Malmö:

http://jahhollis.blogspot.com/2011/02/fototriss-124-den-6-februari-2011-tunna.html

12 Birgitta:

Fina bilder - den första gillar jag bäst.

Jag gissade rätt :) Mitt tangerar ha ha :)

Ha det gott!

Kommentera här: