En jullåt.


Det finns jullåtar och så finns det jullåtar, som den här!



"Dominick the Italian Christmas Donkey Song" med Lou Monte.
(Här kommer låten i helt eget fönster!)


Jag gillar jullåten, så där lite rolig och lätt att tralla med. :-)

Jah Hollis (trevlig bloggkompis) tipsade om denna information kring låten "Dominick..."!


Sinneskatten vill se lite jul denna fredag.

Fixat mer julmat, nu står morotslådan i ugnen... ganska juligt tycker jag.




Och sillsalladen fixas...


De små kan du klicka större.


Lite julkänsla kommer allt...


Julköttbullar som svalnar innan de packas och fryses in.

Det doftar gott i köket.


Andra tolkningar på jul här hos Sinneskatten!


Erik

Kommentarer:

1 Rantamor-På Näthinnan:

Hahaha skön låt som jag aldrig har hört...

**skratt** så här på kvällskvisten...

imin gårdagsblogg hade jag också köttbullar och inlagd sill...

men du har du gjort kålrotslåda också...

d har jag å den ÄR så god på julbordet...

Min julbild blev av ett annat slag ikväll. =)



Ha nu en riktigt skön jul...

2 Pysselfarmor:

morötter har jag också men kokta i apelsinjuice med färsk rosmarin....och sedan klipper jag dill över när alltihop kallnat....

älgköttbullar trillas i morgon....snart är tomteskrället häääääääääär! ;-))



Här i Tumba är det snö än och jag hoppas det ligger över julaftonskväll. Tänk om SMHI har fel med milprognosen!



Ha en fröjdefull jul!

3 Mona:

Helfestlig video! Så mycket mumsigt du visar upp. Önskar dig en riktigt God Jul!

4 4U2:

Det avr andra gången jag ser en morotslåda idag. Måste testa en dag, älskar morötter och den där lådan ser god ut. Har själv just avslutat min sill: senapssill, maken gör en annan. Önskar dig en god jul och ett riktigt gott nytt år!

5 http://www.kerstinsfoto.se:

Morotslåda har jag aldrig ätit, har faktiskt aldrig ens sett en. Är det en tradition söderut? Kan tänka mig att det doftade gott i köket, julen sprider många förföriska dofter. :)

Önskar dig en riktigt God Jul. Njut, bara njut. :)

6 Beppan:

Mmmm - kan känna juldofterna ända hit.... tid att njuta!



Ha en riktigt God Jul!



:-)

7 Monica o Jacob:

Musik, morotslåda, köttbullar mm, verkar bli en riktigt mysig jul hos er.

En riktigt GOD JUL önskar jag,Jacob och vovvarna;-)

8 Lasseivomma:

Jo, julmaten är nu för tiden den stora grejen med denna helg.

Ha en härlig jul nu, och tack för alla dina vänliga kommentarer.

9 Leena:

Så gott med morotslåda! Ångrar nästan att jag inte gjorde någon ... men det blir nog bra, vi har inte så mycket julmat annars heller. Och julen kommer ändå. Önskar dig en riktigt skön jul!

10 ClickSnapShot:

Hahahaha! Mycket rolig jullåt du har hittat! :=

Gillar också all julmat du har fixat... muuuuummmmms!

Jag önskar dig en riktig god jul!

11 Gerda-Thyra:

God Jul på dig själv... och ja, det är en jättestor ljuslykta i form av en tomteborg i keramik, jag brukade göra sådana förr när jag höll på med keramik oftare! Har en Häxborg också!

Ha nu en riktigt bra jul!

12 Beate:

Gud vad jag skrattade åt den låten. Skitkul ju å helt i min smak, då jag inte är speciellt julig av mig. Å att donkeyn såg ut som en häst gjorde ju saken inte sämre precis;-)

Morotslåda - är inte det en finsk tradition?

Har precis komit hem från Hötorgshallen och köpt in "julbordet" här hemma. Lat är bra förnamnet här i Täby!

Med andra od så kommer mitt inlägg om "dagen på stan" sedan;-)

13 Bitten:

Måste nog testa morotslåda nån gång.

God Jul på dig!

14 Ika:

Jul är verkligen förknippat med mat, så riktigt bra tolkning hos dig. Ha en trevlig & God Jul!

15 carina:

Morotslådan är inte dumt det!

Själv har vi dragit ner till ett minimum. När mina döttrar är med (vilket de inte är i år) så blir det vegetariskt baserat och det gillar jag som komplement.

Ett stort tack för din medverkan under året och en riktig God Jul önskar jag dig.

16 Anitas Blogg - Malta:

Trallar med i den trevliga jullåten och funderar lite på din morotslåda. Minns inte att vi hade något sådant på julbordet när jag var liten. En tradition förmodligen men inte från Stockholm eller..? Silllåda, inlagd sill. Nä, nu blir jag avundsjuk. DET och mycket annan "svensk" julmat finns inte att köpa på Malta. Men vad gör det. Det viktigaste är att man trivs och har mysigt. God Jul !!

17 Pialotta:

Morotslåda .. aldrig hört talas om på julbordet ens.. men det är säkert gott :) Go Jul till dig :)

18 Jah Hollis:

Den där låten har tydligen en märklig historia bakom sig. Finansierad av en känd maffiafamilj i USA och en smärre hit redan på 60-talet. Sedan promotad till att bli en hit i England så sent som inför julen i år.

Morotslåda är en för mig obekant julrätt, medan jag är väl bekant med finnarnas kålrotsvariant. Men det ni lagar till ser gott ut.

Ha en fortsatt fin jul!

19 ormbunke:

Kul video du visar.Hoppas du är mätt och glad av den goda julmaten och så önskar jag dig god fortsättning. Anita

20 Jah Hollis:

Angående ”din” julsång så kommer informationen som så ofta nuförtiden från Wikipedia. Det ska ha varit familjen Gambini, en av De fem familjerna inom den amerikanska maffian, som bekostade originalinspelningen som blev speciellt populär bland italienskättade i USA.



http://en.wikipedia.org/wiki/Dominick_the_Donkey

21 SigridfraEnget:

Julen ger många goda dofter från köket... Lite annorlunda i Sverige än i Norge. :-)

22 Erik "Semlan":

Vill tacka för alla trevliga kommentarer. :-)

Även denna gång (som ganska ofta är fallet) har jag lärt mig något nytt... ;-)

Att blogga är intressant och kul!

Kommentera här: