Komma ut.

Sinneskatten har som "Tema fredag" ute denna fredag. Ute. En speciell vecka här i stan.
Man brukar ju tala om att "komma ut" med sin homosexualitet. Det har blivit bättre, men fortfarande finns det många som tittar snett på de som är homosexuella. Jag är trygg i min egen mansroll och känner mig inte hotad av "HBT-människor" på något sätt. Jag känner själv några stycken, ganska sköna människor. Trevliga, glada och vill gärna ha lite fest. Som folk är mest. Medmänniskor är vi ju alla!

Nu är det Pride för fullt i Stockholm denna vecka. I år håller Pridefestivalen till i Kungsträdgården. På lördag är det Prideparad genom stan. I fjol en kul parad, hoppas den blir lika trevlig och rolig att se på i år.



Från Prideparaden i fjol. Lite publik och del av paraden.

Tar ett foto till.


Finns alla möjliga grupper och läggningar i Prideparaden.

Hoppas vädret blir fortsatt bra och ha en skön fredag!


Andra ute-bidrag här!

Erik

Kommentarer:

1 carina/sinneskatten:

Alla har lika värde, och egentligen borde man inte ens behöva komma ut med det.

Vilken sexualitet man har är ju bara personens ensak.

2 Anonym:

Mycket bra skrivet! Jag har aldrig brytt mig om vem folk gillar och vad de pysslar med i sin sängkammare. Det är fullständigt ointressant för mig. Att jag sedan studsar när jag ser värstingmunderingarna på Pride är en helt annan sak. Det har inget med läggning att göra. =)

3 Pumita:

Det var jag som glömde presentera mig...

4 Cecilia Artista:

Pridefest - folkfest! Visst är det skönt!

Alla människor ska naturligtvis ha lika värde!

5 Pialotta:

Det är säkert riktigt kul att se alla färgglada människor i paraden.. då får du fram med kameran igen, du Erik :) Människors lika värde oavsett .. gillar ju jag oxså .. självklart:)

6 Anneli - A'la Foto:

Jepp...de där ser ut att vara helt ute!! ;O))



Ha en skön fredag!

7 ElStiffo:

Det vore roligare att göra en egen parad. Livet är ingen åskådarsport...

8 Monica o Jacob:

Ja tyvärr så finns det dom som blir rabiata av religiös eller annan anledning.

Har aldrig lidit av att dom finns och kommer heller aldrig att göra det.

Hoppas vi får se fler bilder, åker inte in i år.

Ha en skön helg;-))))

9 Pysselfarmor:

Alla har samma värde...och mina bästa kompisar sedan 20 år är två killar som lever tillsammans...

10 SigridfraEnget:

Fargerikt fellesskap

11 Leena:

Helt annan vinkling än min bild ... men så bra och så tänkvärt! Det har ju blivit mycket bättre med tiden men än finns det mycket att göra när det gäller att acceptera folk som de är.

Ha en riktigt fin helg!

12 anemonen:

Häftiga bilder som gillas!

13 Mona:

Det verkar vara mycket kul på stan när pridefestivalen är igång. Trevligt att få se en del av den på dina bilder.

14 Jah Hollis:

På något vis är det synd att det ska behövas sådan här parader och manifestationer. Tänk om alla kunde acceptera varandra som man är.

Men säkert kul för de som vill vara med och även för dem som bara tittar på.

Kommentera här: