Udda knappar.


Kul att Tisdagstema är här igen. :-)
Ämnet är knappar. Ingen brist på knappar. Knappar finns överallt!
En del uppmanas vi att trycka på, andra är endast för några utvalda.

Jag väljer ut några olika foton.
Kan inte bara begränsa mig till att visa ett foto, stan är ju full med knappar! ;-)



Onekligen en del möjligheter att trycka på "hållplatsknappen" i bussen.



Vinkade av några som skulle med tåget. Såg hur konduktören stod där och tryckte... väldigt tydligt vad knapparna betyder när jag gick fram och fotade efter att tåget avgått.



Kom en viss odör i närheten av dessa knappar på Hötorget. Du anar kanske vad det är?

Hur många knappar har du tryckt på idag?
Nu har jag visat på några olika knappar. Knappt jag börjat. ;-)


Andra knappar här


Erik

Kommentarer:

1 susanne:

Vilka härliga knappar du bjuder på och Jisses så många det finns i bussen... =)

2 4U2:

Absolut var det svårt att välja knappar. Odör ... nej, vet inte vad det är men gissar på sopbil?

:)

3 SigridfraEnget:

Knappar er det overalt, det er helt sikkert.

4 Pysselfarmor:

Nä huuuuu av första bilden får jag ångest ;-)



det är min sista semestervecka nu...har haft fem veckor och jag känner inte alls för att återgå till ekorrhjulet i Stockholm....det äääär så tyst, lugnt och skönt häruppe i fjällen...minst en månad till hade jag kunnat stanna...



ja och de andra knapparna ska jag nog inte röra...ja, trean vill jag inte ens vara i närheten av ....luktar nä fy! Bättre med skogsdoft då!

5 anemonen:

Annorlunda tänk var det här. Klart det finns många olika sorters knappar, men som "tös" tänker man kanske på kanppar i kläder i första hand. Gillar att du har ett kreativt bidrag.

6 Anonym:

Annorlunda tänk var det här. Klart det finns många olika sorters knappar, men som "tös" tänker man kanske på kanppar i kläder i första hand. Gillar att du har ett kreativt bidrag.

7 Beppan:

Kreativt tänk kring knapptemat!! Vardagsbilder för många....

8 Mad World:

Härliga knappbilder!

9 Laila:

Oj vad många roliga knappar du har hittat.

Jag har stått många gånger och tittat på dom där knapparna som är på perrongen.... Å undrat vad som händer om man pillar på någon? ;-)

10 LissenTo:

Hmm, jag har kokat kaffe och bulgur (inte på samma gång). Datorn, mobilen och bilen.



En massa knappar blir det.

Om man tänker efter :-)

Du fick mej att göra det!



Ha en fin tisdag. // Lissen



11 Leena:

Hötorget går jag bet på, är så sällan i Stockholm. Men buss åker jag desto oftare och det är lite roligt - jag väntar in i det längsta att någon annan trycker på knappen innan jag själv måste göra det. Men allt som oftast är det någon annan, mer otålig, person som ska gå av på samma hållplats som trycker. Fina knappar av dig i temat!

12 Klimakteriehäxan:

Välfunna varianter!

Kommentera här: