Smått skruvat.


Dags för triss igen! Kul! Ute regnar det, dags för en ny säsong triss efter sommaruppehållet, så nu är hösten här?
Nej, jag hoppas på några sensommarveckor med solsken. Men idag får naturen äntligen vatten, det har varit väldigt torrt här i Stockholmstrakten.



Redan har över sextio lämnat in sina bidrag på trisstemat skruvat!
Här kommer min triss.



Det är skruvat att kommunen låter en fin idrottsplats förfalla! Har kommunen dragit åt tumskruvarna, behövs det? Vår ekonomi ska ju vara god!?



Det mesta sitter ihop med skruvar på denna veteranbil. Gör bilmeckandet lättare, kanske? Kan bli svårt hitta reservdelar ...!



Snirkliga och skruvade trädetaljer på skeppets akterspegel.


Tror inte det behövs mer förklarande text till mina skruvade foton?
(Kanske återkommer jag med det, om så önskas.)

Tillägg: Nu har Helena lottat fram åtta bidrag, tre får var sin fotobok, kul!
Du kan rösta på den triss du gillar mest.


Vill du se andra skruvade tolkningar? Kolla här


Erik

Kommentarer:

1 SigridfraEnget:

Bra triss!!

2 Monica o Jacob:

Personligen hade jag väntat mej foton från

Pride;-)))men det här duger gott min favorit blir veteranbilen.

Här vräker det ner äntligen och hundarna ser ut som dränkta råttor;-))))

Ha det bra.

3 Jan Helleberg:

Fin triss, med bilen som min favorit. :)

4 Pialotta:

Veteranbilden är ju suverän.. riktigt cool bild på den:) Visst är det så skruvat att vissa enheter bara står o förfaller till ingen nytta alls :. Visst är Fototriss poppis .. en hel dröse med inlägg nu när jag som först la in mitt.. oxså skruvat när man har en hel vecka på sig.. fast idag var det ju tävling igen som någon vinner;)

Ha de gott Erik.. fota på :)

5 Cecilia Artista:

Härlig bild på den tjusiga veteranbilen! Tänk att sitta där på den röda lädersitsen och glida fram!



Det mest skruvade är ändå kommunen som låter idrottsplatsen förfalla!

6 Benita:

Fin triss! Gillar bilden av veteranbilen! :)

7 Pumita:

Inte bara regnar... himlen öppnade sig och då passar det bra att surfa runt och titta på skruvade foton, visst?! ;) Bra reflektion på första bilden. Man undrar verkligen. Snygg bil och Bounty har jag läst om så allt är solklart! Förutom himlen förstås.

8 The one and only Nettan:

Snygg triss med en hel del skruvade detaljer

9 Pysselfarmor:

Fin triss och den röda läckra veteranbilen blir min favorit....



jo här i norr har det regnat i tre dagar nu - mycket välbehövligt efter en månads sol!

10 Hasse A:

Morrn Erik.



Tre helt olika bilder på veckans tema, jag sätt nog en "knapp" på bilen. När det gäller IP´-n så har väl pengarna tagit slut....

Ha de bra.



Hasse A

11 Gammelsmurfen:

Må vara 60 publicerade när du lämnade ditt bidrag. Men nog hittade du eget i alla fall

12 Barnens Hjältar:

Jajamensan! Här var det skruvar med ser jag, finfina bilder!

13 Leena:

Veteranbilden är sååå skön! Den gillar jag. Och visst är det skönt att det har regnat idag, det behövs, men ibland går inte semesterfirarnas och odlarnas intressen riktigt hand i hand.

14 Stinas:

Skruvade bilder och mycket passande!

15 tPix:

Nädå inga konstigheter, vi fattar en bra triss.

16 Lasseivomma:

Veteranen är verkligen snygg, och en bra bild av den fick du. Jag skulle dock aldrig våga skruva på en sådan.

17 anemonen:

Veteranbilen är urläcker. De gamla fordonen är mer lättskruvade vad jag förstått. Häftiga att köra är de med så min favorit här är bild två.

18 susanne:

Riktigt härliga detaljer =)

19 Beate:

En rolig och varierad triss. Tvåan är min absoluta favo då jag gillar veteranbilder - å visst var det enklare att skruva med dessa gamla godingar, jag menar dom hade ju skruvar, vilket dagens bilar inte har så många av längre.

20 ormbunke:

Härlig blandning av skruvade politiker.bilar och båtar. Bilen blir min favorit. Mina foton har jag jobbat med i photoshop. Inga märkvärdiga bearbetningar. Men kul är det. Ha de gott. Anita

21 Elisabeth:

Vackra bilder på det skruvade temat. Ha dé!

22 Bildgatan:

Tänker att du hittat tre varianter av ordet, bra tänkt.



Det där med kommunen och hur mycket skruvade saker de gör -varför. Även om tumskruvarna dras in så är sådant här så kortsiktigt och dumt.



Garanterat att det är mycket skruvat i veteranbilen och de snirklade och skruvade detaljerna i skeppet är ett hantverk som vi inte ser ofta, även det lite "veteranigt".

23 Sister Moonshine:

Vackra och skruvade bilder.



/Åsa

24 Ulla Laiho:

Det var vackra motiv du hittat. Idag skruvar man inte lika mycket i bilarna - man byter något datachips eller något annat konstigt. Det plingar till och så lyser en text upp på instrumentpanelen att det är "dags för service" och då är det bara att lämna bilen ifrån sig till verkstad - omöjligt att serva själv.

25 Yvonne:

Fiffigt skruvade foton!

26 Anni:

Jo du, idag hade man inte velat sitta i din fina veteranbil - men tidigare under sommaren, ååååå! Den är fantastiskt vacker!



Den där utgången från idrottsplatsen - den där som snurrar runt - den är rätt skruvad den också ...



(Till min skruvpasta åt jag kyckling och kantareller - köttbullarna fick tioårigen ;-))

27 Rajson:

Oj vilken vacker färg veteranbilen har!

Ung lika vacker som bilen jag hittade igår. Den var guldgul, en riktig "Maffia bil".

28 Anna ....tassar in..:

Härlig triss Erik vem har inte skruvat sig in på idrottsplatsen..:)



Tänk vad det hänt mycket i bilbranschen..om utvecklingen ska fortsätta så ja då undrar man vad som ska hända i framtiden.



Du den där båten..den var väl lite mer än sevärd kan jag tro.

29 Kerstin:

Jättefin triss, visst är det sorgligt när saker bara får förfalla som i din första bild.

Gillar verkligen bilden på veteranen, så snyggt!

Ha en fin måndag.

30 anette:

Flott triss, og et sterkt budskap i bilde nummer en! Jeg håper noen ser bildet ditt og tar tak i dette! Hilsen Anette :)

31 anki-itte:

Nog skulle jag önska en biltur i en sån flott bil.Fin triss.

32 Bitten:

En sån gammal bil skulle man ha ...

Fina bilder!

33 Annelie Esséus:

Å, jag känner minsann igen den där fören på båten, Bounty, visst var den läcker?

Min sista bild är faktiskt tagen ute på Fjäderholmarna. Mackmyra har en utställning dä, inhyst i en grotta. Min man är väldigt förtjust i Mackmyra.....

34 Nett:

Vilken härlig triss, och jag håller med dig om att det är bra skruvat av kommunen att låta det förfalla. Jag fullkomligt avskyr se sådant förfalla, det är så synd!

35 Axart:

Fina bilder alla tre, den första påminner om logdanserna i min ungdom:)



AX

36 4U2:

Fiffiga fina bilder!

37 LEna Norgren:

Härliga bilder och klart skruvat att man inte tar vara på sina anläggningar, men favoriten blir ju bilen...sååååå läcker!Det skulle vara helt skruvat att få glida fram i den!!!!!

38 Tant otto:

Häftigt skruvad triss...håller med om att det är skruvat att låta en idrottsplats förfalla...min favorit bild blir den på bilen....coool!

39 Photos by Storm:

Riktig nostalgi med gamla idrottsplatser, kulturminnen/Lis

40 Jah Hollis:

Det var originella varianter på ”mitt” skruvade tema. Snygg bil.

41 Erik "Semlan":

Kul med alla kommentarerna.

Det verkar helt klart som att den röda veteranbilen är er favorit. :-)

Den gamla entrén till Linneaparken som god tvåa.

Ett bra tema du tipsade Helena om, Jah Hollis! :-)

42 Tant Marit:

Jag har (faktiskt) sista bilden som favorit, men så är jag ju också skruvad... :-|

43 Barbro S:

Läcker triss, bild två blir jag helt lyrisk över. Så fin och inbjudande att sätta sig i:).

Kommentera här: