Full.

Sinneskatten har rensat vass, en skottkärra full. Vet av egen erfarenhet att det är ett aldrig färdigt sommararbete, badviken får ny vass år efter år... Men det blir fint när man rensat. Full är temat, jag tänker i helt andra banor.
Nu i helgen är det Midnattsloppet. Nej, jag ska inte delta, inte i år. Men kanske att jag tar mig in till Söder och tittar, det kan vara ansträngande det också. Gatorna lär bli fulla!


Det finns gator på Söder som är en utmaning för motionärerna i helgen.

Deltagare till loppet saknas inte, det är fullt, inga platser kvar. Gatorna fylls med löpare och publik, blir säkert en fest. När jag hade skivbörs vid Götgatsbacken så hade vi alltid kvällsöppet när det var Midnattsloppet, med öppen dörr spelade vi musik för löparna när de passerade. Det kom även en del kunder, men mest var det en festlig kväll. :-)
Ska du delta?


Fullt med tolkningar hos Sinneskatten!


Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Midnattslopp - är det inte kolsvart då där nere i Hufvudstaden? Hur som helst säkert en riktig folkfest! Fullt ös...

Bra tolkning av fredagstemat!!

2 Jah Hollis:

Jag läste någonstans (eller kanske hörde på radion) att löpning är medelklassens sätt att rättfärdiga någonting i sina liv, där för denna uppsjö av motionslopp och löpare. Själv tar jag hellre en tur på min gamla damcykel.

Fin bild på temat dock.

Och ha en fin helg!

3 4U2:

Trevligt det låter med musik för löparna! Jag deltar numera endast mentalt på sånt ;) Ha en fin fredag!

4 SigridfraEnget:

Og her er gata full av brostein. Snyggt fotat!

5 Pialotta:

Ha, ha bra tänk och ett superduper foto på kullerstensupphöjningen:)

Är du nyfiken så kolla mitt musikinlägg som är uppe just precis NUUUUUUUUUUUUUU :) Ha en trevlig helg :)

6 Mad World:

Härligt perspektiv. Och jag blir trött bara av att titta på bilden.

7 Monica o Jacob:

Det gäller att hålla sej på benen i det där lutet annars kan man få benen fulla av skrubbsår;-)))

Nä Midnattsloppens tid är nog förbi för oss här ute.

Ha en skön helg;-)))

8 ormbunke:

Ja här har du tänkt många fulla tankar.Fullt med gatstenar var det ju också. Inte lätt att springa på.Ha de gott i helgen. Anita

9 Pumita:

Njae, skulle inte tro det. Att jag deltar, mentar jag. Jag som ogillar folksamlingar och trängsel. Undrar om det är nån idé att ge sig ut på stan i helgen.

10 Gunilla:

Fint foto! Stenar är väldigt fint!

11 Bildgatan:

Midnattsloppet då tänker jag på löpare som springer i midnattssolen, men det lär inte ske i Sthlm så det ksnake handlar om ett lopp på natten?



Själv har jag faktiskt sprungit tjejmilen en gång och vårruset sprang jag ifjol. Eftersom jag är en tjurig person och inte gillar att promenera när det ska motioneras, vill känna att jag gjort något och tycka att jag är duktig. Därför springar jag än hur otränad jag är (och det är jag)



Perspektivet på din bild tycker jag är helläcker samtidigt som jag ser en gata som är helt full av vackra gatstenar och imorgon blir full av "galna" löpare.

12 Mona:

Midnattsloppet går ju även i Göteborg, fast ett par veckor senare. Men jag ska INTE delta! Härlig bild. Aldrig i livet att jag skulle springa uppför den backen.

13 Susanne:

Läckert fotat! Jag tycker ofta att det är svårt att få fram hur brant en väg eller backe är, men det har du verkligen lyckats med här. Jag riktigt känner mjölksyran i benen. Kullerstenen är också väldigt vacker att TITTA på men är ju stört omöjlig att GÅ ordentligt på. :-)

14 Lissen:

En folkfest att vara publik också. Dom här fina gatorna på söder gillar jag. tänk nu är det mer än ett år sedan jag besökte din fina stad.



Vackert med gator fulla med kullersten!



Blir att jag åker till dottern i Göteborg.



Trevlig helg. // Lissen

15 Pysselfarmor:

Det var en finurlig lösning av temat.....

16 Erik "Semlan":

Tack för era kommentarer. Kan nämna att egen middag med gäster hindrade mig från att åka in och kolla. Men det gjorde inget, hade trevligt ändå. ;-)

Kommentera här: