Omtanke, budskap.




Nytt musiktema.

Så här i vårtider (och påsktider) väljer Pialotta musik med budskap/omtanke. Jag börjar med denna foto-triss, nu när fototemat har barnledigt.






Visst är det härligt?!
Mogna, vuxna människor, så upp över öronen nyförälskade!
Den underbara kärleken.
:-)

Denna påsk har våren verkligen visat upp sig från den ljusa sidan. Då kommer vi in på musiken...
det saknas inte viktiga budskap i populärmusiken. Det går ofta att läsa in budskap även i ganska "lätta" och banala texter, även om de inte är så tydliga.

Kan börja med att berätta att Paul Simon har kommit ut med en ny skiva, "So Beautiful or So What".
Äntligen har även Alison Krauss tillsammans med sin grupp "Union Station" släppt en ny skiva "paper airplane". Det var några år sedan det kom något nytt från denna skönsjungande dam.
Bägge artisterna är med i de tre musikaliska klipp jag har valt ut denna gång.

Startar med en skön version av "Here Comes the Sun" med George Harrison och Paul Simon.


(Här får du den i eget fönster!)

Fortsätter med U2 och låten "In God's Country", tycker den passar bra här med sitt tydliga budskap.



Denna gång tänker jag avsluta med Shania Twain och Alison Krauss och gör samtidigt en återkoppling till mina tre foton i början, med låten "Forever And For Always".


(Här får du låten i eget fönster!)

Ta väl hand om varandra!



Andra budskap hittar du här,



Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Jag blev lite chockad det här var ett lite för vanligt musikval för att vara du;-))

Härliga låtar alla tre, U2 är i en klass för sej dom har gjort en massa bra låtar helt i min smak.

Ha det;-)

2 Lena:

Du har valt tre härliga låtar denna veckan. George Harrison och Paul Simon...vilken härlig kombination. U2 har gjort otroligt mycket bra musik. Har inte lyssnat så mycket på Alison Krauss...men däremot Shania Twain, henne gillar jag.

3 Erik "Semlan":

Monica o Jacob: Ha, ha, så ni tycker jag valde för "vanliga" låtar? Mitt val har lite med paret som kysser varandra på mina foton att göra. Dick som killen heter spelar själv gitarr och gillar bra rock- och bluesmusik och äldre progglåtar. Då ville jag inte sticka ut så mycket i låtvalet denna gång, det kanske ni kan förstå? :-)



Lena: Tack för din kommentar. Visst är Shania Twain härlig hon med. ;-)



Jodå, jag har kollat och fått samtycke till publicerandet av de tre bilderna.

4 Anni:

Sköna låtval alla tre, även om jag har lite svårt för den där gnälliga tonen amerikanska folkloretjejer ofta har. Lite nasalt, så där.



Tack för fina ord hos mig. Jag har lyssnat på Jim Croce i nästan trettio år nu, så han hade redan förolyckats när jag upptäckte honom...

5 Anni:

Jo! Ljuvlig fototriss skulle jag ju också skriva!

6 agnetha:

Härligt inlägg med härliga musikvideos.

Hoppas att din påsk varit bra.

7 Anonym:

Underbar musik i veckans musiktema denna gången Erik..:) U2 & Harrison riktigt bra val med riktigt bra budskap:) Bilderna är ju oxså fantastiska.. vet paret om att de är med på bild i bloggvärlden tro? ;)



Vi har valt en samma till denna veckans tema den 29 April .. gissa vilken ;) ?

Kommentera här: