Plastic Fantastic?

Tar en paus i mitt arbete med några affischer...
Några plastiga föremål? De finns överallt! Det är snarast svårt att inte hitta plast. Så vad väljer jag? Det får bli dessa tre nytagna foton.

                                

 
Onekligen en plastig sak som är bra. Jo, där finns lite metall också.

 
Singlar i vinyl, roligare än en cd (och bättre ljud).


Ibland är plasten bra, som en del tuber och andra förpackningar.

Föga orginellt, men ämnet var inte heller så inspirerande kan jag tycka.


Andra, säkert finurliga tolkningar här, 
Erik

Kommentarer:

1 Nukke:

Vi har plastig runt oss så mycket i vardagen att man inte äns kommer att märka det. Du har hittat nyttiga saker i dina bilder !!!!

2 Pumita:

Fin vardagstriss! Vinyl börjar iofs bli en antikvitet men pennan använder jag dagligen. Den sista också om det är tandkräm. :)

3 Monica:

Wow! Cool Oldfield-platta :)

4 Len@:

Visst finns det plast närmare än man tror...upptäckte jag efter ett tag.... ;)

Smart tänkt med skivorna ;)gamla tider det!! ;)

5 Ingalill:

Nästan allt är av plast om man sätter sig ner och kollar ordentligt.

6 imsy:

Jag tyckte ämnet var alltför inspirerande, det finns så mycket plast! Gillar mest bilden på vinylplattan!

7 Monkan:

Ja plast och plastförpackningar har man ju… alldeles för mycket av hemma. Jag har en full kasse som jag borde gå och slänga, men det var rätt fullt på "slängstället" också när jag kollade igår, kollade på två ställen. Suck.



Vinylskivor var ju ett utmärkt val av motiv tycker jag.

8 Gärdsmygen:

Vinyl var mitt val också! Mitt val hos dej faller på vinylen:)

9 Tant otto:

ah vinyl...häftig triss!!!

10 Rantamor-På Näthinnan:

Ja mycke plast blev d...pennan bli min favorit för den kan man tillföra världen med lite skriverier...men vinylskivan va ju också läcker.



Tjingeling.

11 @Receptomaten:

Klurigt och fiffigt trissat!!

12 Pialotta:

Jag gillar.. ja det vet du säkert.. singelskivorna så klart.. riktigt nice foto:)

ha de tjingeling.. jag höll på att glömma trissen idag.. men det pågår ju en hel vecka.. Jisses vad folk som har ramlat in på Fototriss nu:)

13 Jah Hollis:

Nej, kanske inte dina mest inspirerade trissbilder. :-)

Men med tanke på all plast vi omger oss med är det knappast brist på motiv i ämnet.

14 Nukke:

Om du inte tycker att vinylskivorna är nyttiga så varför du änny har dom och inte har slägt bort dom om de ny är så onyttiga ?????

15 vildhunden:

Plast? Visst är det plast, men lite trista bilder, tycker jag.

16 ViDu:

Gillar bilden med skivorna.

17 vildhunden:

Hej!

Dina kommentarer fastnade i spamfiltret och jag upptäckte dem först idag. :-(

Nu är de publicerade.

Beklagar förseningen.

18 Karoleen:

Ja, mycket plast finns det - allt tycks på något sätt vara gjort av plast. På gott och ont...

Kommentera här: