Mer rutigt!



Ibland dyker det upp något skoj i tunnelbanan. Det här finns vid Thorildsplans station.

Antar att du känner igen figuren under hjärtat?
Det är konstnären Lars Arrhenius som gjort utsmyckningen på tunnelbanestationen. Han har även gjort animerade kortfilmer som den här under.


Här får du kortfilmen "The Street" i ett eget fönster och då kan du lätt se flera animerade filmer som Arrhenius gjort.
Nästa gång han ställer ut i stan ska jag gå dit och se utställningen.

Se förra inlägget så förstår du rubriken på detta.
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Finfina saker det här!

2 Maria G:

Fin utsmyckning i den tunnelbanan...

Jag kollade upp det där med hur många flugor vi har, och det var många, ca 6000 arter finns det i Sverige. Den rutiga som jag har på min blogg tillhör familjen köttflugor och har det latinska namnet Sacophaga Carnaria.

Den lilla spindeln som jag fick på bild förra helgen kan inte ha det lätt nu. Så kallt som det varit och så snö på det.

Trevlig helg!

/Maria

Kommentera här: