Veckans fönster nr 106.

Susanne ger oss temat "stationärt" och visar upp ett flott foto från sin Amerikaresa.
Jag håller mig i Sverige och erbjuder fotot här under. Med tanke på annat tema i veckan (kolla här om du vill) så kan jag passa på att visa lite av den gamla "gallerian" som finns precis under gatukorsningen Kungsgatan-Sveavägen. Notera de fina kakelplattorna i sin snygga ljusblå färg. Den fina färgen finns också att beskåda i Slussens invecklade trafikkarusell.


En av Stockholms äldre tunnelbanestationer. Gröna linjenätet är det äldsta.


Andra fönsterbidrag hittar du här!
Erik

Kommentarer:

1 larans:

Gammal fin trafikmiljö. Ibland visste man verkligen hur man både skulle göra det snyggt och funktionellt.

2 Susannes fotoblogg:

Då funderar jag ut att det måste vara station Hötorget du visar, eller hur?



Tunnelbanestationerna i Stockholm är verkligen fina, det tänkte jag på när jag var i New York och såg deras mycket nedslitna stationer som verkligen inte är något vidare att stå i.



Och inte visste jag att Union Station figurerat i gamla actionfilmer. Vilka?

3 Jah Hollis:

Där har jag passerat igenom ett antal gånger vid tidigare Stockholmsbesök. Däremot inte när jag var där den gångna veckan. Då imponerades jag i stället av stationen Solna centrum dit vi åkte för att se Jeff Beck i Solnahallen.

http://jahhollis.blogspot.com/2010/11/kommer-jag-nagonsin-att-fa-se-top.html

4 Pumita:

Visst känner jag igen mig även om det är ett tag sedan sist. Här passerade jag dagligen när jag jobbade i närheten.

5 Rajson:

Det finns massor av spännande stationer i Stlms undre värld!

Men blir kanske hemmablind?

Vi frå landet ser det med andra ögon!?

6 Mona:

Ursnygg bild från Stockholms undre värld. Fint komponerat.

7 Mona:

Nej du, Nils Ericsonsterminalen invigdes 1996 och har t o m vunnit pris. Den är rätt fin på insidan, men andra sidan (framsidan) av terminalen tycker jag är fruktansvärt ful. Tyvärr har jag ingen bild på den. Får skriva upp det på min "Att fota-lista".

8 Sven:

snyggt foto från den svenska underjorden :)

Kommentera här: