Känsla.

Hittade nytt Tisdagstema mitt i natten. Fast inlämnandet lät dröja på sig. Hur visa känsla? Kanske kan mina foton få fram känslor, av olika karaktär.


En besökare på köksväggen igår. Hur den kommit in fattar jag inte. När jag skulle ta ut den på balkongen hade den hunnit smita. Vart? Har ingen aning, kanske träffas vi igen.
Araknofobi är en ganska vanlig fobi, kolla här.


Att passera Hötorget en vårdag och köpa tidiga "vårgubbar" att smaska i sig på tunnelbanan hem är lycka för både smaklökar och mitt välbefinnande. Brukar göra en del medresenärer lite avundsjuka. Men varför gör inte de själva likadant? Hoppar av tunnelbanan, går upp på torget och sedan efter inköp åker vidare hemåt.
Jodå, brukar köpa flera lådor och även skaffa vaniljglass på vägen hem så att fler i familjen får njuta.


Dystert väder igår. November är en riktig skitmånad, tycker jag i alla fall.

Se där tre helt olika känslor! Vilken gillar du?


Mer känsla hittar du här!
Erik

Kommentarer:

1 Leena:

Konstigt nog så blev novemberbilden min favorit. Ser lite spökaktig ut, och det är ju så senhösten känns! Utom idag när solen har skinit riktigt fint ... ;)

2 Nukke:

Det säkert spökar där i November dyster, mörk landskap ! Men vädret kan vara friskt ändo o så kan man tända ljus när man kommer hem :)

3 Cecilia Artista:

Naturligtvis blir jordgubbsbilden min favorit! Så klokt av dig att stiga av T-banan och köpa med dig dessa godsaker hem!



Spindlar är OK för mig. De har ju sitt liv. Av någon anledning är de duktiga på att springa iväg och plötsligt så är de borta. Alltså inte så farligt!



Svenskt novemberrusk - ja det tycker jag också är ett riktigt skitväder!



Fin känslotriss!

4 Rantamor-På Näthinnan:

Ganska lätt att välja...jag tar gubbarna dom är det gottaste på sommaren...ja förutom mina hjotron dådå. Du vet hjotron, grädde och nystekta plättar...visst smälter du ????

Ja spindlar har jag inget personligt emot annat än att dom dammar så sällan sina nät när dom är här innomhus, och när jag ska damma dom så....det går liksom inte !!!!



November är som du skrev en riktig skitmånad vad väder och ljus beträffar...



Ha en finfin kväll iallafall.

5 Pialotta:

Spindlar finns över allt tycker jag.. de fryser säkert ute nu och vill in i stugvärmen;) Inga trevliga djur.. jag hittade en sent i gårkväll i badrummet som hängde i en spinntråd:( Fram med duschen.. Jordgubbar.. vilken känsla:)

November månad är verkligen ingen varm känsla.. Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy jag fryser bara jag ser din mörka bild .. hade aldrig vågat mig ut på den stigen..

Ha de..

6 Carina - inspirera:

Blandade känslor hos dig!

Jag gillar jordgubbarna absolut bäst ;)

Ha en fortsatt bra tisdag.

Kramen.

7 agnetha:

Ja helt klart den andra känslan är det som jag gillar. Fy för den lede med äkelspindeln. Du, den ser ovanligt stor ut tycker jag.

Här har du mitt temabidrag

http://agnetha52.blogspot.com/2010/11/vb-maya-kan.html

8 Gunvor:

Jag har heller inget emot spindlar men det har ett av mina barnbarn. Han är 18 och fruktansvärt skrajsen för dessa djur. Nä jordgubbarna frestar mej mera. Jag blev jättesugen på en låda. Nuu vill jag ha!Jag har frysta men dom färska är ju bäst så klart.

Här har vi vitt o vackert ute!

9 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna! :-)

Kan nämna om spindeln att den var (är?) riktigt stor. Den kanske mår bra hos mig, vad den nu kan tänkas äta. Kanske gamla, avlagda kvalster? ;-)

10 Erika:

Den där vidriga spindeln får mig och vilja skrika rakt ut. (Spindelfobi) Hur vidriga är inte dessa äckliga djur. Hade jag haft den hemma hos mig så hade den varit bortom all hjälp inom fem röda sek. Vilket tillhygge som helst hade jag gett mig på den med. Sedan hade jag väl fått ett hysteriskt anfall när detta var klart. Den ser verkligen stor ut. Att det finns någon vid liv vid denna tiden är väl lite mysko, eller är dom odödliga?



Det där du skriver om jordgubbarna är upp till var och en och man vill äta dom. Det flyger liksom inte in i munnen av sig själv. Bara att göra som det du skriver om man vill har dessa läckerheter i munnen.



Här är det kallt denna dag, och snön ligger vit på marken. Trädgrenarna hänger ner av snön som klamrat sig fast. Vackert vinterväder att titta på inifrån värmen.



Vink

11 Kerstin:

Men hallå där! Du får inte fresta med jordgubbar i mörkaste november. Tror du jag är sugen nu? ;)

Undrar vart spindeln tog vägen. Hoppas att den inte är i sängen i alla fall. ;)

Ha det gott.

12 Kerstin:

Men hallå där! Du får inte fresta med jordgubbar i mörkaste november. Tror du jag är sugen nu? ;)

Undrar vart spindeln tog vägen. Hoppas att den inte är i sängen i alla fall. ;)

Ha det gott.

13 Kerstin:

Ursäkta att det blev två kommentarer. Det är nog jordgubbarnas fel. Hahaha.

Kommentera här: