Möten, musik, musikmöte.

                                   
                                    Som blivit liggande till lördag, så kan det bli. Lördagsreflektion!


Spontanmusik på Disets veranda.
Håkan Steijen med lånad gitarr spelade några av sina nya visor, här "Möte med Cornelis".


Det känns som det mesta står och stampar på stället just nu för mig. Ute i naturen är det en väldig fart på alla växter som skjuter nya skott och allt börjar grönska. Bara under den senaste veckan känns det som vi gått från vår till sommar.
Men för mig själv känns det inte så grönt. Vill inte gå in på detaljer, men här följer en kanske lite kryptisk förklaring. Ibland lämnar jag material ifrån mig och sedan är det bara att vänta tills motparten kommer med sitt drag, sitt beslut. Kan vara en jobbig väntan, en väntan där jag inte har någon direkt kontroll. Jag är ganska van, så här är det mellan varven. Inget att göra åt, men ganska jobbigt läge. 
Nu har jag hamnat i ett sådant läge, jag "bara" väntar. Med lite otur hinner inte beslutet fattas före ett visst datum och då blir det en lång väntan över hela sommaren, tills i höst. Visst, jag har att göra över sommaren så jag är inte sysslolös. Kan bli svårt klämma in en semester, men det gör inget, kvällarna är långa på sommaren och Stockholm är en fin sommarstad. Men det vore trist att inte få veta förrän i september om det jag nyligen gjort faller i god jord eller inte. Men mycket ligger still under sommaren, tyvärr.


Blev lite irländska visor och även lite "guitar picking" på Disets veranda, riktigt trevligt.

Hur ofta sitter du i ett arbetsmöte? Det kan onekligen se väldigt olika ut på olika arbetsplatser. Där jag rört mig de senaste åren är det en hel del möten. Det är en del av arbetsprocessen och de flesta möten som hålls behövs. Kanske inte alla som ser det så, men jag tror mig ha fattat galoppen. Inte alltid vi hinner med allt som skulle behandlats på mötet eller så dyker det upp saker som förändrar förutsättningarna bara dagar efter det att mötet beslutat något.
Så kan det vara inom tjänstemannasektorn. Mycket möten, planeringsmöten, utvecklingssamtal mm för alla verksamma lärare. Just nu pågår väl de sista betygsättningsmötena?  
Även inom kulturens vida område blir det en hel del möten och väntan på beslut. Som i vintras pågick en process där allt stöp beroende på pengabrist och det i ett ganska sent läge. Riktigt dålig tajming för mig personligen (och en del andra involverade i projektet). Trist när det blir så, men inget att hänga läpp över. Det blev en del skapande på vägen och det var jätteroligt. Men jag vill inte bara gå och skrota i väntan på beslut (på något möte).
Det finns ju annat att fylla tiden med! Har väckt liv i mitt eget skrivande och det lär påverka bloggen lite framöver. Det är faktiskt Håkan Steijen som med sin energi smittat av sig på mig. Ny skiva har han just givit ut och troligen snart även en ny bok. Han deklarerade att sista punkten är satt. Får nog dra ner på mitt deltagande i fototeman och bloggens inlägg kan bli färre framöver. Hur ska jag annars få tid till mitt skrivande? Och allt skönt varande på eftermiddagar och ljumma kvällar. Nu har det utlovats en skön svensk sommar av en norsk väderleksgubbe, det tror jag på tills jag blivit motbevisad. Skrivande här, skrivande där. Njuta av vänners sällskap och sommar! När vi har den ljusa sommaren framför oss tror jag det är många som lägger mindre tid på bloggandet.
Men jag kommer inte att stänga bloggverksamheten, långt ifrån. Det kommer att dyka upp regniga sommardagar också och då kan lite bloggande pigga upp.
Sen solig eftermiddag på Diset blev det spontant lite levande musik. Jag njöt i fulla drag! Fotona är från detta tillfälle.


Håkan trivdes i eftermiddagssolen.

(Torsdagsreflektion v. 20) 

Erik

Kommentarer:

1 Ola Schubert:

Hej Erik, tack själv för en trevlig eftermiddag. Tänkte kolla om du har någon kontakt med båtklubbarna i Örnsberg eller Hägersten, har för mig du sa någonting om det men glömde bort att haka på det.

Hoppas det jobbiga läget löser upp sig innan sommaren.



Ha det bra!

2 carina/sinneskatten:

Alla dessa möten som vi har numera tar musten ur en.

Ibland får jag en känsla av att det möts för mötes skull.

Och att behöva vänta för länge är inte skoj.

Ha en skön sommar och njut av ditt skrivande.

Kommentera här: