Som miniatyrer.

En liten repris för den lekfulle fotografen... när man sitter vid datorn med sina digitala bilder.


Eget foto på Slussen som jag bearbetat i TiltShift, blir som ett foto av en modell av trafikkarusellen eller hur?
 
Blev påmind av Helena på Sicilien som visade ett läckert foto på sin blogg som hon bearbetat. Skrev själv om TiltShiftMaker för ett tag sedan i min blogg (början av januari, se här!). Då gjorde jag ett par ganska misslyckade försök med programmet. TiltShift ger en rolig effekt så att ett foto ser ut som en miniatyrmodell. Passar inte alla foton och en del testande blir det. Men då och då blir resultatet ganska bra, tycker jag. Här visar jag upp två foton.


Söder Mälarstrand nära Slussen, precis där arbetet med Citybanans tunnel under Riddarfjärden pågår som bäst.

Ha så kul med lekandet!

Just det, angående lek och gissande. I söndagens Fototriss visade jag tre foton som alla har samma tema. Precis som de flesta kommenterade var det het, hetta jag var ute efter. Jätteskoj att så många ville kommentera min triss. Alltid trevligt att få kommentarer.  

Erik

Kommentarer:

1 Helena (Citronodlingen):

Ja, visst är det roligt! Får sätta mig och pyssla med några andra bilder någon dag snart :)

2 El Stiffo:

Fin-fint, jag gillar Slussenbilden bäst.

Kommentera här: