Lycklig!

"Detta gör mig lycklig" heter Sinneskattens tema denna fredag. Oj, vilket ämne! Ska jag fylla temat med allt som gör mig lycklig blir det en massa bilder. Något som gör mig lycklig är följande... här under följer några bilder på somt som kan fylla mig med lyckokänslor.


Solnedgångar gör mig lycklig. Samtidigt som jag är så glad att jag bor i ett land där solen tar tid på sig att gå ner, så jag hinner njuta en stund. Denna solnedgång i Tunisien gick fort, tio minuter, sedan var det mörkt.

    
     "Upplevelserus" gör mig lycklig! Det kan gälla idrott som här vid Slottet i onsdags. Det kan gälla teater eller gå runt på en konstutställning som fyller mig med lyckokänslor. Stunder av lycka som går över ganska fort, men som jag kan minnas långt senare och så smått känna samma lycka igen. Härligt!


Det gäller ofta musik, konserter ger en skön "just nu-just här"-lycka. Att få träffa en artist som betyder något för mig och kanske få samtala, om så bara lite kort, berätta att jag gillar vad artisten gör får mig att känna lycka. Efter en konsert med Lars Demian fick jag chansen att tacka honom personligen, det var verkligen lycka. Har gillat vad han gjort i många år, nu fick jag "tacka honom". Att det sedan blev ett foto också, det gjorde det hela ännu trevligare.

                 
                  Denna laxtallrik (rikligt med nyriven parmesanost, älskar parmesanost) får bli ett bevis på att jag blir lycklig av att göra/laga mat och sedan avnjuta god mat i största allmänhet. Om det är gott hemma, om jag blir bjuden på god mat eller sitter på restaurang och njuter av god mat spelar ingen roll. Mat gör mig lycklig.


Avslutar med detta foto som jag kan känna lycka när jag ser det igen. Under en utomhuskonsert såg jag en kvinna ge en kompis massage. Det såg skönt ut och handlingen jag bevittnade gjorde mig lycklig (precis som konserten i sig). Det finns hopp om mänskligheten, det finns så mycket gott, så fint bemötande, sådan medmänsklighet och värme. Sådan kärlek mellan oss människor. Jag känner mig lyckligt lottad.  
 
Det finns så mycket mer, min familj (som inte vill vara med på bild, hmm), vistelser ute på landet, upplevelser under många resor. Listan är lång, men här fick du fem varianter av vad som gör mig lycklig.
Ikväll hade jag trevligt med några vänner, samtalade om lågt och högt. Lycka kan vara så mycket...


Många Tema Fredag - detta gör mig lycklig här! 

Erik

Kommentarer:

1 Hasse A:

Morrn.



Håller med när solen går ner så fort att man ser det, icke vackert...bara lite....



Ha de bra.



Hasse A

2 Pialotta:

Visst finns det oerhört mycket som man kan/ska vara lycklig för.. du nämner och visar så mycket bra saker, inte minst damen som ger massage:)

Underbart varma bilder och text:)

3 carina/sinneskatten:

Mmm visst finns det mycket att vara lycklig över.

Jag tror dessutom att just medmänsklighet är något som vi behöver tänka extra på i dagens samhälle, så inte tänk på dig själv o skit i andra tar över helt.

Ha en skön helg...

4 Anni:

Vilka fina exempel du ger på lyckan!

Det där med att ta i varandra, som med massagen, är väldigt viktigt - jag är glad att mina barn fått prova på massage i skolan.

Sedan nyfikar jag mig lite över din laxtallrik - äter du alla citronskivorna också?

5 Anni:

Angående din kommentar om Mika; det var i o f s inte tillåtet med kameror, men du skulle bara veta hur det såg ut i publiken - var tredje hade kameran höjd över huvudet helt öppet.

Kommentera här: