Morgonlugn.


Kuttrande duvor hörs in genom det öppna sovrumsfönstret.

En lugn morgon var det ett par duvor som väckte mig före klockradion. Kärlekskranka duvor kan kuttra högt! Detta duvpar återkom flera gånger och fick i alla fall upp mig från sängen varje morgon.
Undrar hur det gick, om hans uppvaktning resulterat i små duvungar? 


Vad kommer denna dag att bjuda på?

Ute på landet kan det vara helt stilla på morgonen. Det är som om naturen tar sats inför en ny dag.  


Fler grynings/morgon foton här, hos Sinneskatten!


Kan bli allt annat än lugn att ta sig till arbetet idag, verkar vara trafikkaos pga stundande bröllopet. Poliseskorter far hit och dit med kungliga bröllopsgäster. Kanske ännu svårare komma hem i eftermiddag?

Erik

Kommentarer:

1 Anni:

Visst väcks man av duvor! Jag har några som envist kommer till rönnen utanför mitt sovrumsfönster. Dessvärre kommer också skatorna dit. Snacka om oljud!



Din landskapsbild tycker jag mycket om, kan känna den där underbara stilla morgonkänslan innan världen vaknar.

2 Annelie:

Härligt lugna fina bilder! Nog slutade det bra det där med duvorna, det är jag helt säker på! Sån stilig kavaljer kan man väl inte motstå?



Och vägen hem idag kan nog bli lite besvärlig, men måste du hem!? Kan du inte gå direkt till slottet?

Fixa till dig på jobbet vetja, och sov över där....

Eller är inte du heller bjuden?

3 Rantamor-På Näthinnan:

Kuttrande duvor....är det inte kronprinsessan å Ockelbopojken..kanske nån svensexa eller svenmuppa kanske..????

Ja du har säkert sjå att komma igenom Stockholm...tur vi kom hem från vår resa innan allt brakade lös.



Ha en finfin helg.

4 Maria G:

Vilka härliga morgonbilder!

Lugna och harmoniska. Vi får väl hoppas på att duvhannens uppvaktning resulterade i bebisar :)

Ha en bra dag!

5 Pialotta:

Vilken vacker morgonbild du visar.. för all del på kutterduvorna, men din landskapsbild är ju bara så underbart vacker:)

6 Jah Hollis:

Fina bidrag till veckans fredagstema. Jag har själv duvor som häckar i en björk strax utanför köksfönstret. Jag misstänker att det är samma par som håller till där sommar efter sommar. Och de kan låta mycket när de sätter den sidan till.

7 mimmi:

Det kan vara lite jobbigt att få lyssna till dom varje morgon så himla tidligt :)

nu är jag ju ingen morgon människa så jag har ingen morgon bilder att visa upp och är inte med i dagens tema för det :) men man ville ju ändå kolla vad ni hade att visa upp :)

8 Ingalill:

Härlig bild, har ett par i min köksträdgård :)

9 Kvasthilda:

Vilka härliga bilder. Naturen är bara sååå lugn vissa tider på dygnet. Din bild är rofylld. Den andra alltså. Den första kan ju leda till vad som helst....

10 Kjell E:

Duvornas kuttrande är inte alltid uppskattat.

De är som värst när de ska göra fler duvor.

Vattenbilden är fin, ungefär så har vi omkring oss, där vi bor.

11 Erik "Semlan":

Åh, tack för kommentarerna!

Kommentera här: