Ljus- och mörkblå.

                             
Härligt att fredagsfärgerna dyker upp igen. Perfekt när jag har svårt att sova i värmen...


Jag fann lite blå nyanser vid Odenplan för några dagar sedan när jag passerade i tjänsteärende...


Kanske känner du igen miljön från den svenska polisfilmen "Mannen på taket" med Carl-Gustaf Lindstedt som Martin Beck?
Det var här på Odenplan som helikoptern kraschade i filmen som Bo Widerberg gjorde 1976 (Oj, var det såå länge sedan). Nu och ett bra tag framöver är Odenplan sig inte lik. Det ser ut som minst ett dussin helikoptrar kraschat där! Det är bygget med Citybanan som gågår även här i Vasastan. Där ska pendeltågstunneln under Stockholm få en helt ny station. Mer om Citybanan i detta äldre inlägg, klicka och kolla om du vill.



Andra blåa foton finner du här,

Erik

Kommentarer:

1 Mona:

Läcker bild med fina blåa färger. Det ser också ut som om kvinnan bär mörka blåa färger och en ljusblå ryggsäck.

2 cat:

Snyggt foto!

3 Nukke:

Jag har sett alla Beck polisfilmen många gånger !!!



och tunnelbanan är så trevlig sätt att flytta sig i stora städerna (dit jag så sällan slipper att resa. det skulle vara så många ställe man borde se!!!)

4 El Stiffo:

Och jag har fantastiska drömmar i värmen, som om drömsömnen var längre tack vare det.

5 Ingalill:

Vilken härlig bild! Så många blå nyanser i bilden :)

6 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. Tydligen mer blått än jag själv först såg... :-)

Kommentera här: