Tema fredag - energi

Att hämta energi, ladda batteriet... Oj, ett ämne värt en hel roman. Skapande/kultur ger mig energi. Gillar både att uppleva vad andra skapar, må vara en konsert eller en utställning. Att rita och måla själv ger mig mycket energi och rensar skönt i huvudet också. Visar upp lite eget skapande och redskap. Allt medan svenska damlaget i curling spelar om de ädlaste medaljerna i OS mot Kanadas lag i tv:n. Silver blir det som sämst.






Andra energiska Tema fredag bidrag här!
Erik

Kommentarer:

1 carina/sinneskatten:

Det håller jag med dig om att måla eller att utföra något kreativt med sina händer , det är energi det!

2 Jah Hollis:

Det finns nog en liten konstnär någonstans därinne i de flesta av oss. Men vi förtränger det ofta tidigt i livet för att "skaffa ett riktigt jobb". Jag kan tänka mig att det är ett härligt sätt att ladda batterierna på (och samtidigt få utlopp för den där kreativa energin) att måla och rita.

Curlingdamerna pallade för trycket, till skillnad från hockeyherrarna (de svenska alltså).

3 Solvarma Irene:

Hej!



Ja denna bild är verkligen kreativ, den kan jag titta länge på och fantisera om.



Må gott, önskar Irene



http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

4 Agneta:

Det tror jag du har alldeles rätt i. Jag har hittat ett kreativt sätt genom fotografering och det ger mig absolut en energidepå att ta av. Kul att du både fotar och målar. Gör du något mer?

5 Ladyinblue:

Här får du energi, det förstår jag. Det är bara Bra.

Allt som är positivt är bra.Helt klart. Har en släkting som är konstnär i Göteborg.

Men visst fungerar det med den energin jag påtalar också. Bra produkter, jag visade bara en del, de har även produkter som man har vid träning och mellanmål,(även serum för utsidan).Helt fantastiska, inte blir de sämre av att de smakar bra. Proteindrinken t.ex. tar jag med Psylliun Husk och blandar med Solhavre, den bli så mättande och god, man får mycket energi.



Broccoli: Här får du en länk med en filmsnutt på ca 7 minuter: http://www.cognicore.net/broccoli/

Med bilder och en som pratar.



Färgrika grönsaker och frukt är bäst.Men vi vet inget om hur mycket bekämpningsmedel allt har. Vet att det är en hel del i alla fall, men vi köper och äter ändå. Jag gillar också färska grönsaker och frukt men använder de jag visar på bilderna plus en del annat.

Hör av dig med en kommentar eller via min mail, finns i profilen.

Ha en fortsatt fin dag/ Ulla



6 Cecilia Artista:

Så kul att du målar också!

Kreativt skapande är nog bland det härligaste som finns!

7 Maria Berg:

Jag lite på curlingen, hur gick det. När jag lämnade den såg det inte så bra ut.

Nja solen tittar inte fram idag men igår var den framme och började smälta alla snö, det sjönk säkert 30-40 cm i våra snöhögar.



Det är härligt att skapa, jkag får mina perioder då jag målar men har man inget rum att ställa in dem i så doftar oljefärg så mycket och tar lång tid att torka så det blir bara lite annat pyssel då och då.

Men det är härligt att sjunka in i målandet till den milda grad att man glömmer bort tid och rum.

MB

8 Marie Carpe Diem:

Vad roligt att kunna skapa med färg och pensel. Nå´t jag skulle vilja kunna. Blir mest abstrakt nonsens om jag ska "kladda" ;-). Måste vara ett perfekt sätt att nollställa och fylla på energiförrådet. Ha en riktigt fin lördag.

9 Erik "Semlan":

Jo du Agneta, kan nämna att jag skriver lite skönlitterärt, både prosa och poesi och komponerar lite musik. Så gillar jag att jobba med trä, en morakniv och en träbit och jag har roligt... att skapa kreativt älskar jag. Fotografering är också kul, där finns mycket kvar att lära för mig. Men med öppet sinne kommer vi en bit på väg.

Oj vilket långt svar Ulla. Vi får se. ;-)

Ett litet tips angående målande. Korta torktider blir det med akrylfärger istället för oljefärger. Visst, olja är bäst, men det finns alternativ, som akvarellfärg och akryl.

Just nu tror jag verkligen det är viktigt att fylla på energidepån, hur är upp till var och en. :-)

Ett litet ps, tavlan har fått namnet familjen.

10 Mona:

Jag gillar verkligen din målning, både i färg och form. Jag gillar när man inte direkt ser vad det föreställer utan får använda sin fantasi. Själv kan jag absolut inte måla, men har provat på "fri" målning (kommer inte på vad det heter) några gånger.

Man ska helst inte använda hjärnan utan måla vad man känner till ett visst givet tema, en saga, musik eller liknande. Om man lyckas koppla bort hjärnan (vilket är jättesvårt), så är det det ett väldigt befriande sätt att måla (leka) på.

Kommentera här: