Väntan.

Alla barn har säkert redan börjat gå i väntans tider. Det går inte att undgå märka att vi närmar oss jul. Tidningarna är fulla med annonser om prylar som annonsörerna anser att vi måste köpa för att göra julen till en lyckad högtid. Längre bak i tidningarna är det fullt med julbordsförslag. Själv ska jag med arbetet inta ett julbord på Långholmens Värdshus lite närmare julen. Just nu blir det inte mycket gjort, allt bakande och fixande inför julen har satts på väntan. Hänger ihop med det förkylningsvirus som slagit klorna i mig. Just nu gör jag inget utan att känna efter hur dåligt jag mår. Svårt att sova, har tömt huvudet på säkert liter med snor, irriterade ögon och en molnande värk i kroppen. Febern gör mig orkeslös och julen är inget jag vill tänka på just nu. Självömkan når nya höjder. Jag väntar mest på att kroppen ska vinna över virusattacken och jag ska bli frisk igen, en otålig väntan.


Utställningskö i kylan ute på Skeppsholmen, väntan på att få se den kinesiska terrakotta-armén.

Under valdagen i höstas hölls en loppis längs Hägerstensvägen. Många tog sig till Aspudden för att göra loppisfynd.


Som en mänskligt lemmeltåg i sakta mak längs Hägerstensvägen. Väntan på ett loppisfynd längre bort hägrar.


Andra tolkningar på "väntan" här!
Erik

Kommentarer:

1 Karoleen:

Undrar hur lång tid i livet man väntar i kö till något... Det är nog en skrämmande siffra om man börjar räkna ut det =)

2 Pialotta:

Hu då har du oxså åkt på den där virusen:( jag har klarat mig hitintills, men man vet aldrig när den där dyker upp.. så risigt väder just nu. Jag känner mig tom just nu oxså inför den här väntan.. känner ingen alls längtan efter Julen.. det har blivit hysteri runt om och det börjas så långt i förväg. Här stickas det för fullt.. en del julklappar till de små barnen.. annars har jag fullt upp i huvudet, fast det för närvarande är tomt, med allt runt min mamma. fast Eget boende på äldrehem, så är det så mycket runt om ändå för mig ... du vet en är alltid bollplank och det ska fixas o det ska tas emot allt i själ och hjärta.



Finfina bilder har du i alla fall fångat på dina fotoresor:)

Ha de o krya på dig nu:)

3 Marie Carpe Diem:

Usch Semlan. Trist att vara vissen. Hade nå´t liknande för två veckor sedan. Finns hopp att du snart är bättre i alla fall. Ringlande kö ser jag att du hittat. Bra tolkat. Krya på dig bloggvännen.

4 Anneli - A'la Foto:

Väntan i sin rätta form! :O) Klockrent tolkat!



Krya på dig!



Ha en skön tisdag!

5 Carpe Diem:

Hej igen. Det är dotra min som sitter och surar på Heathrow. Ville INTE åka hem. I love teenagers ;-)

6 Nukke:

Bra gemensamma väntningar !!!!

7 Elisabeth:

Visst är det en lång väntan, med långa köer. Men köer och väntan kan ju också ge nya bekantskaper. Fina foton.

8 Anonym:

Oj, vilka köer. Många förväntansfulla ansikten.

Och Terrakottaarmén har jag sett, mycket imponerande! Fast då var det ingen kö...

Min första bild är tagen från bilen. Ljuset kommer från gatlyktor och nån annan bil. Men visst ser det ut som blixtar!

9 Erika:

Dom där elaka bacillerna brukar vara envetna så det förslår. Själv har jag klarat mig och det tycker nog jag att jag är förtjänt av. Har haft mitt av annat under flera månader så det räcker gott och väl. Hoppas du snart är på benen igen, men sådant brukar inte ger sig iväg lika fort som det satte sina klor i en.



Mina söners Farfar gav mig en gång ett gott råd när jag var sjuk i influensa. Köp svartvinbärsbrännvin på bolaget. Koka upp vatten så det är riktigt hett, tar lika mycket svart svartvinbärsbrännvin och blanda samman detta. Drick det så hett det bara är möjligt. Man svettas då ut all skit ur kroppen, och dagen efter var jag nästan återställd från min influensa. Kan vara värt att prova.





Såg på en annan blogg om just "Terrakotta-armén" som den bloggaren hade varit och beskådat.

Köer av alla de slag är både ett gissel och kan många gånger bli en pratstund med en trevlig okänd individ under tiden kön ringlar sig vidare. Allt är inte av ondo. :)



Krya på dig och har det så bra du kan med bacillerna.



10 Mona:

Inte kul att vara sjuk. Jag har aldrig förstått var all snor kommer från. Det tar ju aldrig slut hur mycket man än snyter sig. Hoppas du snart är bättre.



Apropå köer. Någon har påstått att svenskarna är ett köälskande folk. Det gäller dock inte mig. En tradition här i Gbg har varit att vänta med att lämna in deklarationen till sista dagen. Då brukar det bildas bilköer runt hela kvartert där Skattemyndigheten ligger. Vet inte riktigt hur det är nu när tele- och datadeklaration blivit allt vanligare. Men jag har aldrig fattat nöjet med att sitta i bilkö för att få lämna sin deklaration.

11 Klimakteriehäxan:

Intet är som väntans tider.

12 Nukke:

Tack för kommentaren !

ps. den var en present :)

13 Pysselfarmor:

Tack för kommentaren....nej det var inte jag som ritat skylten. Johan & Nyström (kafferosteri i Tullinge) har kaffe- och tebar på Swedenborgsgatan 7. Där hänger/står för det mesta olika skyltar varje vecka med olika kryptiska meddelanden på.



Väntan i Terrakottakön slapp vi i varje fall - köpte biljett via Ticnet...



Hoppas du kryat på dig! Har ännu inte drabbats av viruset......blir väl lagom till julledigheten förståss.

Kommentera här: