Fototriss - siluett

Redan söndag och dags för ny

Helena vill se siluetter denna gång, efter en stund valde jag dessa tre.

 
Börjar med en av Stockholms mest kända siluetter, Stadshuset. I det huset har Idrottsnämnden denna vecka beslutat riva ett nittio år gammalt badhus i Aspudden. Att renovera badet skulle inte kosta många miljoner (då har kommunen i många år struntat i underhållet) och det kulturhistoriska värdet är väldigt stort, badet är unikt. Men det struntar de styrande i Stadshuset i.


Det är s/s Blidösund som glider förbi på fjärden. Från båten strömmar det musik, levande musik. Bakom syns del av Lidingö, tydligast en hög skorstenssiluett på ön. Det var sen kväll och ångbåten hann förflytta sig en bit innan kameran fått tillräckligt exponeringsljus... 


Avslutar med en siluett som syns ganska ofta ovan våra huvuden, en polishelikopter. Ofta är den uppe och bevakar rusningstrafiken eller så försöker den spåra någon/några skurkar som kanske rånat en affär. Letar efter försvunna människor gör den också ibland. Tycker jag ser den väldigt ofta...


Andra tolkningar på veckans tema finner du här,   
Erik

Kommentarer:

1 Kadermo:

Typiska stockholmsbilder, gillar mittenbilden mest

2 carina:

Gillar speciellt din mittenbild.

3 Princexswe:

Jättefina siluetter. Mittenbilden blir min klara favorit.

4 Lasseivomma:

Fina siluetter, det kanske finns flera bilder, men jag gillar stadshuset.

5 Irrhönan:

Mittenbilden får lite extra magi av det där ljuset. Snyggt!

6 Jah Hollis:

Snygg triss. Siluetten av Stadshuset tar man inte miste på. :-)

7 ElStiffo:

Bilderna kan vara i bakgrunden till en pjäs om Stockholm.

8 Cumulunimbus:

Känner mig trygg med polishelikoptrar snurrandes i skyn. Känns som att de används vettigt dessutom! Så sista bilden får min förstaplats!

9 Thorgun:

Visst är det Stockholmsbilder,, men kvällsbilden får min röst, färgerna och speglingarna är så vackra

10 ViDu:

Andra bilden tycker jag är bäst. Fin triss.

11 Marmeladen:

Gillar mittenbilden mest.

12 Henry:

Fina Stockholmsbilder!

Kommentera här: