Fototriss - Så här ser det ut...

... där jag är idag, del 5. Ja, idag sitter jag bara i lägenheten och försöker ta mig igenom några kapitel i en bok, inför kursfortsättningen imorgon. Ute är det grått, det har regnat och är igenmulet, så kanske kommer det mer regn senare idag. Med tanke på fotbollsmatchen igår på Parken i Köpenhamn tycker jag vädret stämmer bra med hur det känns efter det svenska nederlaget. Vännen Bosse lämnade in sin fototriss tidigt i morse. Tittar själv ut genom fönstret nu vid tolvtiden efter en god brunch, noterar; inget skoj väder att ge sig ut i! Så mina bilder blir från igår, då jag och bloggvännen ElStiffo tog en fotopromenad i Stockholm. Det var kanske sista vackra och skapligt varma höstdagen igår i stan, nu väntar kyla. Har valt ut tre (av drygt hundratalet) bilder till dagens Fototriss.

                

Foto ett: Kanske inte utprovning av bröllopsklänningen dagen före, här ska säkert ytterligare ändringar justeras? Men det finns nog en del par som gifter sig idag, det är ju söndag, i kyrkan. Hoppas inte blivande maken ser fotot, det betyder ju otur att se bruden före ceremonin... ;-)



Foto två: Ett stadsmöte på en bakgata. Gillade hur ljuset föll på damen med hunden.


Foto tre: Skuggspel. Passerade en f.d. teater/bio (där jag själv gick en kurs för många år sedan och lärde mig biografmaskinistarbetets grunder) som nu huserar skönhetsverksamheter och dyr restaurang och gillade vad solen gav för mönster på husväggarna.

Uppdatering 091012: För att förstå första bilden, kika in i butikens mörker och ni ska finna orsaken till bildtexten... Fann snö i ett bidrag från norr! Kanske är det snart dags med hal morgonsnö även här i Stockholm... frost på nätterna. Snö/ishalka brukar kunna ge blåmärken på väg ner mot buss och tunnelbana. Ja, resultat när benen halkar till och kroppen får närkontakt med markytan. Hoppas jag slipper denna vinter ;-)

Utanför är det fortsatt garanterat skuggfritt och grått denna söndag. Bland de andra bidragen finns säkert en del sol... :-) Ha en skön söndag alla "trissare"!

Erik

Kommentarer:

1 Doglady:

Kul att se lite stadsbilder här i dagens triss. Ettan är min favorit.

2 Caroline:

Uppfriskande med stadsbilder bland naturbilderna, gillar skuggmönstret på trean!



Caroline

3 Hasse A:

Morrn Erik.



Det är alltid skoj att se "by"-bilder.-

Ang. blogg-huvudet så är det ingen tanke på att svika

Stockholm och Sverige.

Jag har bott här borta sedan våren 93, och så långt har det bara bekräftat att byta nationalitet kommer aldrig på tal om.

"Ribban ligger högt"

Ha de bra.

Hasse A

4 veronica-ifokus:

Hej, hur går det med pluggandet? Hoppas du tagit ett litet breake...... hm stavas det så? Hur som helst så är det fina stadsbilder, själv är jag lite för "feg" att ta med mig kameran ut i lilla staaden och fotografera. Jag gillar verkligen alla tre. Mittenbilden kanske lite extra, jag håller verkligen med om att ljuset föl klockrent på henne. Vita kläder och det hade varit möte med en ängel =) Måste kolla på youtube vad det är du lyssnar på för något. Ha det gött =)

5 cat:

En annorlunda stadstriss:) Håller med om att ljuset faller fint på damen med hunden.

6 ViDu:

Vilken fantastisk bild den första! Jag fick titta noga innan jag såg vad du menade. Bäst!

7 Kadermo:

Gillar dina stadsbilder, håller med övriga att mittenbilden är speciell.

Du som även fotar portar, missa inte min lilla tävling på <a href="http://www.tankeboken.se/wordpress/">Veckans port</a>

8 Denise:

Skuggspel är en häftig effakt av vad naturen kan åstakomma.

Ording och ordning, allt ligger mest huller om buller i dom där lådorna :p

Ja de finns tydligen en del att göra med dom där pringelsburkarna, har förut bara använt dom till sparbössa men nu finns det en del annat att hitta på.

9 Jah Hollis:

Skönt med lite flanörbilder från storstan. Du verkar ha haft solljuset och skuggorna på dina sida. Jag gillar också hur ljuset faller, på båda personerna, i mittbilden.

10 anne-lie:

Härlig tolkning och vi valde samma dag för vårt fotande! Du bjöd på stadsmiljö till skillnad från mig! Det är din mittenbild som jag tycker ger mig ett härligt intryck - känns nästan som om man varit där!

11 Nukke:

Ljuset är så viktigt för människor. Skuggarna o ljuset är fina i dina bilder. Nu när vi närmar sig mörkret i naturen då staden kan se mycket grå. Men då kan man tända ljus hemma o börja vänta på julen :)

12 ViDu:

Tack för att du tittade in på min blogg. Jag ska erkänna att det är första gången jag är så ordentlig. Normalt brukar det bli en överraskning när dahliorna kommer upp.

13 emma:

Hej tidigt för snö är de väl kanske inte här uppe men att den ligger kvar mer än 1-2 dar är desto mer ovanligt i okt. Gruvgångarna är numera vattenfyllda och gruvhålet fullt med grus men de är ändå en vacker plats med mycket historia känns faktiskt lite spöklik när man går omkring vid alla husruiner. Kan rek ett besök om du tar dig hit upp :-)..

14 Pialotta:

Härliga bilder alla tre, men hur vågade du ta foto in där den blivande frun provade sin bröllopsstass;-) ?

15 Fia:

Bilden på bruden inne i butikens dunkel var rikitgt spännande. Jag såg bara klänningarna i skyltfönstret innan jag hade läst bildtexten.

16 Bibbi:

Fina bilder. Skönt med lite stadsbilder som omväxling. Jag gillar bilden med brudklänningarna och tjejen som provar i butiken. Man känner sig lite som om man tjuvkikar.

/Bibbi

Kommentera här: