Fototriss - bokstäver

             

Vad vore alla våra bloggar utan en massa bokstäver? Inte fullt lika intressanta, tror jag. Det blev helt nytagna foton på bokstäver. Finns en del i arkivet, men väljer dessa färska istället. Ha en skön första advent!

Detta "fådda" e fotat på balkongen har även lite solsken på sig, verkar bli en skön dag idag, 1:a advent.

Denna autograf och text får mig alltid att le. Minns de sköna omständigheterna när jag fick den.

En fin present från en nioåring, väl använt sedan dess.



Så blev min Triss denna vecka, många andra här 

Erik

Kommentarer:

1 Doglady:

Vackert tänkt med "fådda saker" min favorit är bild ett.

2 Princexswe:

Fin bokstavstriss. Ett E med sol måste ju bli dagens vinnare. Och här har solen varit framme hela dan så långt iallafall.

3 cat:

Kan ju bara hålla med om att ett solupplyst E får bli favorit:)

4 Anni:

Vilket underbart nyckelskåp - en riktig raritet!

5 Gammelsmurfen:

Gillar nyckelskåpet!!

6 Photos by Storm:

Chevy Chase autograf, inte dåligt. Han var sönernas favorit i framförallt Päron till farsa-filmerna under många år. Den historien får du allt berätta någon gång. Ha det bra/Lis

7 Doglady:

Hej igen !

Tack för besöket i min blogg.

Jo hur jag gick tillväga, fotade de tre bokstäver jag ville ha,laddade in dem i datorn, tog upp dem i Photoshop använde trollspöt för att ta bort det runt bokstäverna, förminskade dem och kopierade o klistrade in dem på den valda bakgrundsbilden med adventsstjärnan.

8 Menageriet:

Ovanligt och snyggt!

Nyckelskåpet är bäst.

Ha en fin vecka!

9 Lasseivomma:

Gillar speciellt slöjdalstret, sådana grejer är liksom värda mer.

10 Anni:

Ingen James Dean, men väl ett självporträtt som min pappa gjorde i 17-årsåldern.



Hr Dean och andra svårmodiga män har suttit i det där snedtaket i form av stora affischer tidigare, efter pojkbanden som kom efter hästarna... det är många faser i tonårsflickors liv...

11 Dahlarna:

Tänk vad kul när man hade träslöjd & sedan fick bränna in sitt namn eller liknande på det man hade skapat. Det var tider det :-)! Antar att barnen snart kommer hem med liknande skapelser! Ha det gott!

12 40 plussare:

Fin bokstavstriss & kul idé att bara ta foton på sånt du fått!

13 Hasse A:

Morrn.



Att du törs visa ett sånt hembyggt E....

Skämt åsido....

Det var dagens bästa bild från de södra förorterna i

Stockholm.

Ha de bra.

Hasse A

14 annami:

Hej. Autografen från Chevy Chase står högst i kurs!! WoW!!!

15 Nukke:

Oj de var fina bilder. 3. är nog mycket fin present !

16 LEna Norgren:

Nyckelskåpet är väl den av de fådda saker som du fotat som man skulle ha någon nytta av men autografen är ju häftig....

17 veronica-ifokus:

E:et blir min vinnare idag på din fototriss. Här kommer det hem fina slöjdmojänger nån gång då och då.....en del användbara och en del hamnar direkt i lådan för att sparas åt slöjdaren när det är dax att flytta hemifrån =)

18 Jah Hollis:

Intressant triss, speciellt autografen från Chevy Chase.

Nej, det blev ingen glögg på första advent; det var ju jobbdag. Det fanns förvisso en alkoholfri variant (rabarberglögg) som någon hade med sig, men den lockade inte mig i alla fall.

19 Monica:

Gillar din triss. Bäst gillar jag nog nyckelskåpet...mycket charmigt.

20 mistel76:

Blir helt klart nyfiken på storyn bakom autografen. Den bilden verkar ha mest historia bakom sig så det får bli vinnaren.

Kommentera här: