Fototriss - spegelbilder

Blev väckt tidigt idag av en granne som plingade på dörr'n. Hmmm. Förstod först inte vad det var som ringde... Hjälpte grannen med sina problem, försökte låta bli att vakna, men... Stört omöjligt somna om igen efter det, suck. Kanske lika bra, men det mesta sedan den brutala väckningen har gått fel under förmiddagen.



Har ingen inspiration alls att försöka ta några nya foton på temat spegelbilder.
Finns en hel del i arkivet. Ganska ofta som det tas olika spegelbilder, men nästan aldrig foton på en spegel! Inget nyskapande precis, men även om jag varit vaken rätt länge nu, så känns det som vore jag bara halvvaken.
Denna triss får det bli efter lite väljande bland bilderna... ;-)


 
Foto ett: Trevlig naturutnyttjande ekologisk utomhusutställning nere runt Vintervikens trädgårdscafé sensommaren 2008.



Foto två: Cafébesökare, Liljeholmstorget speglar sig i fönstret.



Foto tre: Morgon vid Norrsjön


Tror säkert det finns många med mer inspiration... (redan 60-talet bidrag!)
Helena (som håller i fototrissen) vill gärna se nytagna foton.
Sorry, inte här, inte denna gång i alla fall.


Många tolkningar hittar du här


Ha en skön söndag :-)

Erik

Kommentarer:

1 Annika Lund:

Första bilden är klockren. Himla snygg är den så den blir helt klart min favorit här inne hos dig. Annorlunda utställning må jag säga.

Ciao Annika

2 Camilla:

Vackra speglingar!

3 Kerstin:

Kul triss. Gillar den sista bilden men den första är nåt helt extra. Jättefin tolkning.

4 Proforma:

Annorlunda utställning, vacker bild! Fastnar dock för den sista... som en tavla!

Ha det gott!

5 Baronessan:

Verkligen fina speglingar och bilder. Trots att ettan och trean är vackrast så väljer jag mittenbilden. Den ser så mysig ut. Nu vill jag åka och fika!

6 Mad World:

Fina spegelbilder. Och du, jag har faktiskt en riktig spegelbild. ;P

7 NatureFootstep:

Spännande bild den översta med fotot i mitten. Den står ut över de andra två även om de är bra på var sitt vis.

8 Mats:

Jag förstår inte ettan - därför blir den favorit.



Men foto är ju illusioner upphöjt till lag!

9 Photos by Storm:

Jag gillar din andra bild. De ser ut att ha det lugnt fastän det speglingarna gör att det ser lite rörigt ut/Lis

10 Pysen73:

Det var ont om inspiration hos mig också idag.. Jag skulle visserligen ut en sväng, men räknade inte med att kunna ta några spegelbilder på hästshowen.. ;o)

Den första bilden är verkligen läcker, och sjön är så vacker, så vacker!

11 Caroline:

Både fösta och sista bilderna var läckra speglingar!



/Caroline

12 Lena W:

Fina tolkningar.Trean får min röst även om ettan är väldigt snygg den också!

13 lilalili:

De är härliga alla tre bilderna hos dig, men den första är så alldeles speciell! Hoppas du får en skön eftermiddag och söndagskväll! Kramis

14 Anna:

Ettan var fyndig! Fin!

15 Bosse:

Tjena, trevlig triss! (Mer alitteration än så fixar jag inte.) Bilden från Vinterviken är fin, jag minns utställningen. Himlen, skogen och Norrsjön, vackert och fridfullt. Och så de bekanta damerna på fiket intill apoteket Röda Näsan. Nice :-)

16 Lairama:

Man kan ju inte ha inspiration att ta nya bilder jämt. Dina bilder är jättefina. Den översta är riktigt rolig och den understa får mig att längta ut!!! Den är såååå fin.

17 princexswe:

Sköna speglingar. Den sista bilden påminner lite om mina och får därmed min röst :-) Eva

18 Monkan:

Den sista är min favorit i din triss. Så fint med molnen som speglar sig i vattnet.

19 Marie Carpe Diem:

Jätte läckra speglingar. Första är bara Wow!

20 TrädgårdsTuristen:

Den utställningen hade jag velat se! Så häftigt med foton utomhus, och speglingen gör den inte mindre intressant. På Kista trädgårdsmässa, hade de en installation med "lura-ögat" där foton sattes upp utomhus bland träd och buskar. Gillar alltså nr 1 bäst, om det inte framgick.

Foton från Kistamässan har jag lagt in i min blogg.

Ciao

21 Jah Hollis:

Inspirerad eller ej, det är fina bilder du visar i din triss. Den nedersta, från Norrsjön, är underbart vacker med sin air av stilla frid.

Kommentera här: