Fototriss - gissa staden

Veckans    är som en slags bildgåta.
Tre bilder från samma stad eller ort, utan att berätta vilken. So here we go! ;-)


Första fotot: Stadsbåtshamn


Andra fotot. Ett mindre vitt hus.


Tredje fotot: Ljusbärare.


                                   Här finns många andra trissbidrag
                                        


Oj, jag har haft en del annat som fyllt helgen tidvis, var inte så snabb idag, hamnade på plats 110. Många orter/städer att gissa på... ska bli skoj under veckan. Få se hur många jag hinner besöka?
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Ljusbärarna ser bekanta ut - läcker bild! - kan det vara självaste huvudstaden? Fick för mig Kungsholmen av någon anledning...

2 kadermo:

Du har varit i vårt östra grannlands huvudstad, behöver ju inte säga mer just nu.

3 Ida:

Underbara bilder - tyvärr vet jag inte i vilken stad du har varit.



sv: Vet faktiskt inte om det ska göras något av markerna, befinner mig utanför och fotar inåt stan. Där finns fördämningar att stänga igen om vattennivån skulle höjas för att rädda staden från att läggas under vatten...

4 Milla:

Verkar vara en fin stad, men jag har faktiskt ingen aning!

5 Mitt i Fågelsången:

Hade gissat på någon av städerna utmed rivieran men ser via andra kommentaren att jag var helt fel ute :)

6 Anna:

Helsingfors tycker jag mig känna igen..



Vackra bilder, där den tredje suger tag i mig och verkligen har en lysande komposition! :)



Ha fin fotografisk vecka och god tur med att gissa vart vi befinner oss hos mig! :)



Anna



7 Catherina:

Hade inte en aning! Men ser av svaren vilken det är. Fina bilder! :)

8 Pumita:

@KADERMO: Är det järnvägsstationen?!

9 Monkan:

Nämen, jag hade ju räknat med en triss i Stockholmsbilder :-) Jag valde också en annan stad, eftersom alla mina bilder i förra trissen var från hemmaplan.



Favorit i din triss är det coola vita huset, från...?



Jodå, det blir en snirklig resa om man ska besöka alla bidragen och de orter som visas upp :-)

10 Nukke:

Helsinki !!!!! Jag älskar Helsinki därför att där finns så mycket om allt och den är vacker liten stad vid havet :)

Men känner du min stad ?

11 Bosse:

Hehe, inte en susning. Men jag ser att några föreslagit Helsingfors, och eftersom jag tror mig veta att du varit där sedan du skaffade digitalkameran så ... visst, Helsinki. Snygga bilder.

:-)

12 jeanette:

Har gått igenom porten med ljusbärarna ett antal gånger när jag tagit tåget för att ta mig till en annan stad i vårat östra grannland. Mer skriver jag inte. Gillar staden enormt som du fotat.

13 Ulla:

Tänk så många fina städer det finns. I år har vi bestämmt att sommarsemestern ska gå i upptäckartecknet. Vi ska besöka minst en stad vi inte varit i. Var du varit har jag ingen susning om. Kanske en stad vi kan styra kosan mot i sommar.

14 Erika:

Verkligen fina bilder alla tre. Alla tre bilderna ger var och en sitt budskap som jag tolkar det hela.





Du undrade vad jag använde för medel när jag tvättade träburkarna. Jag tog diskmedlet Yes och grön svamp som jag kallar dem för. Vet du vad jag menar för någon då? Dem små... med rufflig yta på en sida och vanligt svampmaterial på den andra sidan. När det handlar om trämaterial kan man nog lägga ner rätt bra kraft utan att skada ytan. När det gäller mina var det mest lite instängd lukt och lite skräp i varje hörna som jag ville få bort. Jag gnodde rätt bra där.



Vinkelevink.

Kommentera här: