Fototriss - börjar på bokstaven F

Denna söndag ska   bestå av tre foton som börjar på F eller T. Helena gör denna veckas fototriss ännu intressantare genom att lägga till en tävling, månadens fototrissare, pris förutom äran en reflexskärm!
Ingen direkt förhoppning om att vinna pristävlingen, men fototrissen i sig gillar jag. Helena (som håller i Fototrissen) har under lång tid gjort mina söndagar betydligt roligare. Men tävlingar och lotterier brukar jag sällan vinna, jag har till och med svårt att vinna vid ett sådant där "Vinst varje gång"-stånd" på Gröna Lund!

Min triss blir som följer:


Foto ett: Frustrerad fiskmås försöker fånga frukt


Foto två: Fullständigt förbrukat/förstört fordon (Folka)


Foto tre: Fem förväntansfulla fiskare

Detta får bli min triss denna vecka, i tur och ordning foton från Helsingfors, landet (sommarstugan) och hamnpir i Spirlonga, Italien. Kanske går det att hitta en Favorit?
Förklara gärna favoritvalet när du författar en kommentar (om du har tid)...
Nu ska jag själv snart fingranska flera Fototrissar...

Här finner du över hundratalet  som börjar på f eller t.


Uppdaterat onsdag kväll:
Nu har tolv finalister valts ut bland de 186 som kom in före deadline (inte illa), roligt att bloggvännen Ninni (Fotografia) är bland dessa tolv, grattis! :-)

Står fritt fram för alla att rösta på en av de tolv! Så hoppa in på Fototriss och rösta!

Så här skriver Helena bland annat:
Härmed börjar omröstningen och den pågår fram till klockan 23.00 söndag 8 mars. Så varsågod att rösta i formuläret nedan på den fototriss som DU tycker är allra bäst av dessa 12 bidrag!
Erik

Kommentarer:

1 Pialotta:

Egentligen gillar jag alla dina trissar i dag, men de där fiskarna får en extra poäng:-)

2 Bokmalen:

Folkan-bilden är ju superfin! Den blir min favvo!

/Maria

3 Cissi1:

Fina foton och fin tolkning.

4 Nilla:

Jättebra triss! Ha en fin dag.

5 Synne.:

Här håller jag mig till nummer tre. Fiske är så härligt.

Kram Synne.

6 annette:

Svårt välja favorit idag, gillar alla för dom stod för så olika saker på F och alla biderna var fina, men det får nog sjutton bli fiskarna, ser så fridfullt ut! Ett F till ;)



annette

7 lilalili:

Underbara bilder allihop! Jag har jättesvårt att välja någon favorit - men det får bli Folkan! En verkligt härlig bild trots förfallet ;D

8 Bosse:

Tre verkligt fina bilder och dessutom snygga alitterationer! Du blir min vinnare (vet för tillfället inte om jag hinner titta på fler bidrag)!

9 SyStEr EvA:

Mycket bra lösning på dagens uppgift ... jag gillar alla tre men faller mest för fiskmåsen. Den är mest unik!



10 @nemonen:

Nähä du Folkan är inte förbrukad....om någon bara kunde ta hand om den. Som du säkert förstår blir det min favoritbild av alla.

11 Jah Hollis:

Fina F-temabilder du visar. Det är något lite sorgesamt med gamla bilar som står övergivna ute i naturen.

12 Lena:

Finfina foton! Gillar tolkningsmeningarna på F bäst. Mycket Fyndigt! :)



Mvh Lena

13 Nukke:

Texten i bilderna är jätte kiva, specielt 1. bilden o text är som en poem ;)

14 Lillaviola:

Vinnren i din FotoTriss blir Folkan!

Fast de andra är fina foton oxå;-)



Visst piggar detta upp våra söndagar. Nu har tom min familj fattat varöfr jag blir så tyst och fundersam när jag ser ämnet.



Hej från mig!

15 HelenJ:

Du gick på F-ord till dina bilder, precis som jag. Fast du var mer konsekvent i texten...

Jag gillar din fiskmås, kanske mest pga vattenblänket. Det ger en sån härlig somrig känsla.

16 Gunvor:

Jättehärlig tolkning av detta tema. Och ett plus för bildtexterna!

17 Nollan:

F-iffig tolkning på trissen :) Bilden på Folkan är ju störtskön och blir min favorit!

18 Fia:

Fia Försöker Formulera Fria Funderingar. Finner Förväntansfulla Fiskare Fascinerande. Fint favorit-Foto.

Jag blev så inspirerad av dina ordlekar:)



När det gäller Mässan är det troligen lika knökfullt som vanligt, men svågern är båtbyggare, så vi fick gå på branschfolkets dag på fredagen. Då finns det svängrum i lokalerna.

19 Artlover:

Fina ordvitsar på F till din trissvit. Folkan faller mig bäst i smaken, trots att den är förfallen.

Hade:-)

20 TrädgårdsTuristen:

Roliga bildtexter där ettan vinner med texten. Tvåan med bilden (eftersom jag också har en gammal folka från -58). Helt enkelt, en förträffligt finurlig fototriss!

21 m:

Det har du gjort bra. Kul att du fått ihop beskrivningarna också! Det var väldigt svårt att välja, men jag håller nog på den "frustrerade fiskmåsen" :)

22 Marie Carpe Diem:

Fina F från finurlig "farbror" ;-) Frustrerad fiskmås favvis.

23 Monkan:

Folkan är min favorit, kul bild och häftigt ljus. Lite kuslig Stephen King-känsla... Tätt följd av den stackars Frusterade Fiskmåsen. Och texterna var ju lysande :-)

24 Erik:

Tack för kommentarerna, de värmer gott i vinterkylan. :-) Kul att alitterationerna uppskattades, även om bilderna är viktigast i fototrissen. Fin kommentar Fia, kul att du blev inspirerad!

Har ännu inte hunnit titta runt, får ta det då och då under den kommande veckan...

Önskar alla en skön vecka, tedrickare och andra ;-)

25 Millhunter:

Vilken härlig triss - och vilken klämmiga bildtexter!

Fiskarna blir min favorit



/Maria

26 Pysen73:

Bilden på den gamla bilen är jättefin, och jag skrattade gott åt den frustrerade fiskmåsen :o)

27 veronica-ifokus:

Hihihi så bra tolkning!!!

Diggar Fullständigt förbrukat/förstört fordon (Folka)

Klar vinnare!!!

Ha det gott!!

=)

28 ElStiffo:

Fina fisken! Fräcka fotografier.

29 petralin:

Fruktansvärt fräna fotografier! Fasligt festliga fototexter!

30 Baronessan:

Nog för att jag gillar måsar men här måste jag ju välja Folkan. Kanonsnygg bild!

31 Mats:

Jag gillar kvällssol!

Och fiske!

och Italien!

32 Cissi:

Jättefina bilder alla tre. Folkabilden bryter av lite i miljön men det är ändå den som blir min självklara favorit.

33 Erik:

Roliga kommentarer, tack så mycket! Har inte riktigt hunnit med att fara runt och kolla, kanske hinner mer senare i veckan... :-) Strök under substantiven, så att inte en slarvtitt på min triss kan "diska" mig från tävlingen... ja hur nu den går, tävlingen? Efter alla positiva kommentarer känner jag mig stärkt. Bra för självförtroendet som glad amatörfotograf ;-) Tack än en gång, alla trevliga bloggare!

34 Kikan:

Jag bara älskar bilden på bilen :) Kram Kikan

Kommentera här: