Veckans fönster nr 14

Ibland hittar man fönster på roliga platser...
Ja, ja, jag vet att detta foto skulle må bra av behandling i Photoshop, dela upp bilden i olika lager, eftersom det bortom taket på fotot befann sig i starkt solsken. Nästan helt utbränt på bilden, men bildbearbetningsprogrammet finns i annan dator och det är krångligt att flytta bilder o.s.v. Kan kanske få ordning på detta en bit in på nya året... 
Så syns ju själva fönstret bra, vilket ju är huvudsaken.
En finare restaurang i flera våningar, med festvåningen under taket. Vita dukarna är redan på, men ännu inte dukat för kvällens bjudning.



För att skydda gästerna på verandan mot oväntad nederbörd, har de spänt upp ett gigantiskt parasoll. Vi passerade förbi där nere, tror det var dagen efter och kunde läsa på menyn att bara en förrätt kostade mellan 15-25 Euro, så vi valde en annan restaurang (östeuropeisk mat på menyn) en bit därifrån... gott och betydligt billigare!


Det finns fler fönster att njuta av på
 


Bara att klicka här ovan! Det är Susannes fotoblogg som håller i detta fototema, hon är fortfarande kvar i norra Italien (fast jag trodde hon var hemma igen, he, he).
Hennes fönster sitter nätt och jämnt kvar... :-)

Erik

Kommentarer:

1 Susannes fotoblogg:

Jag blir allt lite nyfiken på hur du stått när du fotograferat. Sommarvarmt ser det ut att vara i alla fall och får mig att längta till varmare breddgrader.



Men än har jag inte åkt hem till Sverige utan befinner mig fortfarande i norra Italien med snö som ligger kvar i kylan.

2 Anonym:

Även utan bildbehandlig är fotot spännande. Jag gillar när man måste tänka lite först, när det inte är så uppenbart vad det är man ser. Sen tycker jag om den blåa tonen i bilden.

3 annette:

Har suttit och tittat ganska länge på bilden, blir inte riktigt klok på hur Du stått när Du tagit bilden, får nog klura lite på det;)Snygg bild är det!



Ha en skön lördagskväll!



annette

4 vivan:

Mysigt fönster! kramen!

5 Ninni:

Gillar fönstret! Skulle gärna ha ett sånt stort takfönster...Huset ser intressant ut på den vänstra sidan där man ser några små klot/kupoler. Var är bilden tagen?

6 Erik:

Hmm, vet inte riktigt hur mycket jag vill avslöja. Skojigt att fotot väcker frågor! Kanske senare...

Tack för kommentarerna :-)

7 fundera grönt:

Häftigt fönster!

Kommentera här: