Fototriss - glitter

                       







Denna gång fick jag problem med Fototrissen. Utan att ha tittat runt bland bidragen anar jag både glittrande vatten och en del julpynt. Det var nämligen två varianter som jag själv letat fram och senare ratat. Mitt första förslag hade jag klart redan i morse. Det kändes inte som någon bra tolkning, för mig. Jag fick inte till det med glittret. Så jag har gått och grunnat på detta trisstema under dagen. Så bara för en timme sedan, i vintermörkret, dök idén upp att måla med kameran, skapa mitt eget glitter i bilderna. Just nu finns det fullt med balkonglampor, julstjärnor och annat i fönstren nästan överallt omkring oss. Det fick bli min färglåda och du har just sett resultatet. Vill passa på att önska en om möjligt stressfri vecka, det är ju dan före dan före dan före dan före dan före dan för dan före dan före dan före dan före dopparedan!

En massa andra tolkningar finns här,   
Erik

Kommentarer:

1 Anni:

Tycker att du fick till en härligt färgstark triss - glitter kan faktiskt tolkas på många sätt!

2 Pialotta:

Men du Erik.. det här är ju riktigt nice.. den store konstnären har varit framme:-)

3 veronica-ifokus:

Det här är ju art =) Riktigt coola bilder blev det ;) Mina bilder är tagna med ett "fuskmacro" och så har jag belyst med en stark lampa. =)

4 Jah Hollis:

Det är ett klassiskt sätt att framkalla lite glittriga färger och former. Jag har väl själv använt det någon gång:

http://jahhollis.blogspot.com/2008/12/fredagsfrgen-5-december-gul-och-svart.html

5 Monica:

Coolt!!

6 LEna Norgren:

Härligt och jag var nog i samma tankar kring glittret och hade nästan tänkt skita i veckans tema...funderade hela dagen över nåt som glittrar och fick inte till det som jag hade velat....du lyckaas ju verkligen!!!!Grattis!

7 Kjell E:

Kreativt Semlan.

Fin triss, inte allt för belastad av kulor och tomtar.

8 V.I.C.K.I.S.:

Vilken fantastisk kreativ perosn du är!

Jättefin triss, annorlunda!

9 Lissen:

Tycker också att det här är konstnärligt vackert!

Glittrar fint i mina ögon. Ha det gott!

10 Inger Maryissa:

Det blev riktigt kul bilder tycker jag.

Ser ut som stjärnregn på himlen....och riktigt färgranna sådana.

Toppen bilder man kan få när man använder fantasin.

11 Shannara:

Häftigt, annorlunda... Härliga bilder!

12 susanne lindén:

Härlig och färgstark triss! Ser ut som "konstverk".

13 Bosse:

Verkligt snygga bilder! Fortsätt experimentera.

Kommentera här: