Misstag


Inte så ofta som jag brukar fotografera misstag, men ibland händer det.
 
 
Ska de verkligen bygga för parkvägen med det nya räcket?
 
 
Här verkar de ha börjat fixa till ett nytt räcke, men de verkar helt ha missat parkvägen och har snöpligt stängt av den med det nya räcket. Verkligen ett misstag.
Sedan verkar räcket väldigt vekt och smalt, knappast skönt att hålla i om man skulle behöva det.
De får nog skaffa kraftigare trälister, kanske rundstav om räcket ska hålla och kännas skönt för handen!
 
 
Här ser man tydligt det smala, veka räcket. Hoppas det blir fixat snart.
 
Kommunalt misstag, så lätt att det sker.
Kanske saknades en chef som kunde fatta de viktiga besluten?
När de ändå håller på så ska de kanske passa på och sopa bort gruset också, så lätt att halka på de grusiga plattorna!
 
Eller hur är det? Vad tror du?
 
 
 
 
 
Detta är också mitt bidrag nummer 46/100 till utmaningen #blogg100.
 
 
Erik

Kommentarer:

1 BP:

Himla snygga stolpar dock;-)
Det räcker ser ut som ett långt olycksfall i arbetet måste jag säga. Ska bli intressant att se hur det ser ut när det är klart.
Å gruset ligger kvar - dåligt. Här försvann det för ca fyra veckor sedan.

2 Violen på Brandholmen:

Planeringsmiss eller bristande inlevelseförmåga! Kanske är det meningen att folk ska hoppa jämfota överräcket och landa i gruset!

3 Marit Johansson:

Ser ut som en tillfällig lösning :) eller så är det ett misstag!

4 Hasse A Norge:

Morrn.
Dom bever inte tänka.....

5 Anemonen:

Ha det är nog inte det första misstaget en kommun gör. Jag tycker det händer alltför ofta i mina ögon.

Kommentera här: