Några låtar


Måste säga att jag inte riktigt förstår varför en del tycker att det är så bra att dejta på nätet.
Ska jag ut och dansa så känns det bara fel...


Snygg dansstil.
 
 
När det sedan gäller speed-dating, ja det ska vi inte tala om ...
 
 
Minns du Nancy Sinatra. På 60-talet hade hon flera hits.
 
 
 
En låt som jag fortfarande gillar. Vill minnas att det fanns en svensk version...
 
Letade och fann detta, "Laxå" heter den på svenska!
 
Eller den här sköna låten. (Helt underbar ståbasslinga i låten.)
 
 
Vilken härlig koreografi! Det behövdes inte så mycket på 60-talet, tydligt det.
 
Nancys far var också känd!
 
 
Här får Frank en örfil. Undrar i vilken film och vem som är kvinnan? Kanske du vet?
 
 
 
Framsidan på ett nummer av Esquire Magazine.
 
En intressant artikel kom med i aprilnumret 1966 av Esquire. Artikelförfattaren, Gay Talese fabulerade ihop en historia om Frank Sinatra. En historia som blandade en del riktiga fakta med dito påhittade. Starten på något helt nytt.
I senaste POD-sändningen från Filip och Fredrik (POD nr 188 torsdag 3 april) berörde de denna artikel, här kan du läsa den om du vill!
 
 
De tre herrarna som var kända som the Rat Pack, Frank till höger.
 
Byte av tid till nutid och mer musik!
 
Skulle gärna se Alabama 3 om de kom till Stockholm och spelade, skulle säkert bli en mycket underhållande konsert. I USA heter de bara A3, juridiska namnproblem med gruppen Alabama gav det korta resultatet.
 
 
 
 
Kanske känner du igen gruppen, de står bakom ledmotivet till tv-serien "Sopranos".
 
Här kan du sjunga med i sångtexten om du vill.
 
 
 
 
Kanske får räcka så.
 
Jo en passande bild, så klart något jag gillar. Det är dags för torsdagstemat.
 
 
Böcker är trevliga att läsa och en fika utomhus, ja gissa vad jag tycker ...?
 
 
 
 
Nu kanske det räcker?
 
Jo, ett skönt skivomslag bara... sen så
 
 
 
 
Blev utan tvekan glad över omslaget, men va, tänk, så kul.
 
Kanske känner du igen de två figurerna?
Då tillhör du säkert "de upplysta" som kom över ett och annat exemplar av tidningen Svenska MAD. Ibland fick de två agenterna X och Y en hel sida att försöka överlista varandra på.
 
 
          
Agent Y, sedan Don Martin, en fin framsida och Lasse O'Månsson på tidn Hjälp. (klicka bilderna större!)
 
Något annat jag gillade i tidningen var de små seriestripparna i marginalen på en del sidor. De var verkligen små, ganska lätt att missa dem. Fanns ju en massa annat att kika på och skratta åt, som Don Martins sköna figurer. Något sådant ser man verkligen inte ofta i olika publikationer nu för tiden, något extra ute i marginalen. Undrar om någon tidskrift har gjort som Svenska MAD gjorde jämt, fyllde på även i marginalen?
 
 
 
Detta är nummer 34 av 100!
 
Erik

Kommentarer:

1 BP:

Hahaha! Den var riktigt bra:-)
Men du, om man inte vill ha kroppskontakt och nöjer sig med en snygging på datorn så...;-)

2 Hanna:

Haha!

3 elin stridh:

göra ett bloglovinbyte? :D

Svar: Vet inte vad ett "bloglovinbyte" är för något!?
Erik

4 Erik Semlan:

Så lustigt. Jag lyckades publicera inlägget innan jag var färdig. Så Elin, Hanna och BP har nog inte sett allt. ;-)
Så kan det gå ibland. Jag gjorde säkert något fel på vägen...
Som Snobben brukade säga; Jag dansar ju!

5 Freja:

X och Y, det är kult! Och bokhandel med fika, en oslagbar kombo!

6 llh:

Mycket trevligt att se och lyssna på hos dig. Visst är det kul att alla gamla nostalgiska godingar är lätta att hitta på nätet.
Ja bokkaféer är trevliga, mysigt att kunna sitta utomhus och fika. Inte riktigt hunnit dit ännu men snart...

7 Violen på Brandholmen:

Mycket smått och gott hos dig idag! Vilket jobb du har lagt ner!
Härlig att sitta ute i vårsolen och fika i sällskap med en nyinköpt bok, då spelar det ingen roll om det är lite kyligt i luften!

8 Anitas Malta:

Haha.. Stackars Frank men vilket härligt inlägg ! Gillar nostalgi och det fick jag en dos av här tillsamman med lite nytt. Tackar !! Är ärligt talat inte så hemma när det gäller ny musik. Alabama3 är för mig främmande men det var en skön låt att lyssna till "The Sopranos". Några tv-serier känner jag inte till.
Att sitta ute i vårsolen ser härligt ut. Blev inte någon tid över för något sånt under min korta vistelse "därhemma" men det gör inget för jag tyckte det var isande kallt ute.

Sitter här hemma på ön i värmen och arbetar. Det vill säga tillbaka till verkligheten ;-) Riktigt skönt att komma hem igen men maken, han stannade kvar och lika bra var väl det. Några trista konflikter uppstod dessvärre...

Tack för din kommentar. Förmodligen lade du inte märke till att etikett och länk till Blogg100 är borttagen. Blir tråkigt nog ingen fortsättning där fast jag är ändå glad över att jag kom så långt.

För att göra en väldigt lång historia kort. A säger, avsluta och radera bloggen, den tar för mycket av vår tid. B säger, vill inte, kommer inte att radera men ska blogga mindre och lovar samtidigt att radera bloggen = Konflikt !
P.s. Notera ny privat e-mail adress.

Svar: Det var värst! Jag har noterat att flera bloggare just nyligen släppt "blogg100", känns lite snopet. Men för mig blev det en välbehövlig nystart på min blogg, så jag fortsätter ett tag till med #blogg100. Få se var det landar...
Erik

9 Anitas Malta:

Tror säkert du kommer klara alla 100 speciellt med tanke på nystarten :-) Håller tummarna och hoppas att det inte uppstår några oförutsedda hinder.
Lycka till !

Svar: Tack. Vem vet, inte jag. :-)
Erik

Kommentera här: