Lindy hop.


Det finns äldre dansstilar som är riktigt kul att titta på. Lindy Hop är en sådan dans. Det tycker i alla fall undertecknad.
Tror inte jag skulle kunna dansa själv. Fast vem vet, kanske skulle jag testa på?
I så fall krävs det mycket träning och en tålig danspartner. ;-)




De här två kan helt klart dansa. Kul att se!

Här har du en bra länk om du funderar på att ge dig ut och dansa! Kolla in Danskalendern, den verkar täcka upp ganska mycket!


Kolla även in detta inlägg! Du kanske missade det när jag skrev det inlägget? ;-)
Undrar om de som är med i klippet från Centralen är med i SSS?

Blir säkert mer kring detta längre fram.
Kanske skulle kolla in Swedish Swing Society, de har öppet hus den 12 mars?
SSS har sin lokal på Igeldammsgatan 22C på Kungsholmen.



Lindy Hop då går det undan. En lånad bild från DN.

Det var ett tag sedan, men DN skrev om det här för några år sedan.
Jag missade den här trenden då, men varför inte kolla nu?!

Finns även ett annat namn Balboa i dessa musikaliska swingsammanhang.
Dansen Balboa verkar besläktad med Lindy Hop.




Visst finns det likheter mellan Lindy Hop och Balboa?

Har du dansat någon av de två?
Kanske du vet mer kring dessa danser?
Tipsa gärna, lämna en kommentar!

(Jag har ingen bra kategori för dans märker jag, inlägget får hamna här.)

Erik

Kommentarer:

1 Lasseivomma:

Jag skulle gärna vilja se dig i en Lindy-hop i stil med den i filmen. Jag kommer upp till dig och filmar om du och sambon tränar upp er i den klassen.

Mycket underhållande film var det.

Kommentera här: