Vid Telefonplan.



Kanske känns tornet igen?

Jag har och kommer att ha anledning att passera Telefonplan framöver. Var där igår och även i förrgår.
Där finns en person som jag bokat träff med, flera behandlingar. Inser att det inte kommer att bli billigt, men det finns inget val som jag ser det.
Tror bilden här under ger en ledtråd...


Var så god och sitt...

Inte något jag vill, men helt klart måste.


Inte längre mycket kring telefoner i lokalerna, tidigare Ericsson numera Konstfacks lokaler.

Både min far och min farfar har arbetat i dessa lokaler under många år (som Ericssonanställda). Men det var många år sedan... Utöver Konstfack finns i de gamla Ericsson-lokalerna numera både stadsdelskontoret och även en del företag, bland annat ett tryckeri...

Passerade Telefonplan vid lunchtid igår, men såg inte någon bekant denna gång... ;-)
Ska snart dit igen (suck).

Erik

Kommentarer:

1 Lasseivomma:

Aj, aj, aj, men vad gör man inte för att komma i form för knäcken.

2 Hasse A Norge:

Morrn.



Har du provat med välling?



Min gamle tandläkare sa en gång, "du behöver bara borsta dom tänder du vill behlla"



Ha de bra.



Hasse A

3 Olle:

Där ligger bl a ett tryckeri som jag jobbar i. Visste du att tornet kan du byta färger i med hjälp av mobiltelefon (ganska häftigt) sök på colour by numbers

4 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. :-)



Olle: Jag trodde jag skrivit om "Colour by numbers" på bloggen... men jag hittar inte inlägget.

Kanske dags skriva nytt? Kul är det hur som helst.



Hasse: Ja just nu är det tufft. Ska bli bättre.



Lasse: Har jobbat mot den tandläkarskräck som jag har haft och bitvis har kvar. Verkar vara ungefär en på tio som har tandläkarskräck.

Fast det är knappast någon tröst... ;-)

5 Hasse A Norge:

Hej Erik.



Jag har tandläkarskräck av den värsta sorten, efter en händelse i första klass i Mälarhöjdens Folkskola år 1948



Ha de bra.



Hasse A

6 Erik "Semlan":

Tack för kommentaren Hasse:

Så kan det onekligen vara, då är vi två.

Det var folktandvården på lågstadiet för mig med, ute i Huddinge. ;-)

Sedan fick jag borren genom kinden när jag var lite större. Sedan dröjde det länge innan jag besökte en tandläkare.

Tur att inte de gamla skräcktandläkarna finns kvar längre. Bra när utvecklingen går framåt och gör saker så mycket bättre. :-)

Nu senast "borrade" tandläkaren med laser.

Kommentera här: