Bara några frågor...

Varför heter det skumbad? Man badar ju inte i skum.
Det är ju bara skum på ytan, i övrigt samma vanliga vatten i badkaret.
(Men det är väldigt skönt och mysigt och så blir man så len och luktar gott efteråt.)

- - -

Om man är med i en lek (tänker på Eurovision Song Contest) så får man leken tåla eller hur?
Om man sedan inte vinner, eller går vidare i leken, tjaa det är som det är. Rubrikerna i kvällspressen om att avsätta SVT-folk och bojkotta musiktävlingen och kommentarer från svenskar som tycker att vi inte ska fortsätta tävla, bara för att det gick som det gick i Oslo, är inte det bra barnsligt?

- - -


Kan inte låta bli att undra över de målade plankändarna och att även byggnadsställningarna blivit målade. Varför har de gjort så här? Måste byggnadsställningar numera ha färgkoder?

- - - 

Har skalat och hackat många lökar i mina dar. Varför dyker det alltid upp tårar under detta köksarbete? Tycker jag skulle blivit van efter alla lökar. Kan man inte förädla lökarna så att just det där som utsöndras när man hackar lök skulle försvinna. Då slapp jag stå där och grina.

- - -

Var det rätt låt som vann Eurovision Song Contest?
Erik

Kommentarer:

1 El Stiffo:

Många frågor.Det är kul.Men jag är trött.Så jag svarar imorgon :-)

2 Erik:

Välkommen tillbaka när du är piggare. :-)

3 Hasse A:

Morrn Erik.



Företagen märker sitt materiel för kunna skilja på

Mitt och ditt.....



Ha de bra.



Hasse A

Kommentera här: