Årets sista dag.


Kvällsfoto från Örnsberg.

Champagnen ligger på kylning i kylskåpet, får inte glömma ta ut den i god tid. Festmaten är inhandlad och väntar på lite tillagning senare idag, blir säkert trevligt ikväll. Tyvärr verkar stockholmstrakten få snöfall ikväll/natt, så jag undrar hur mycket fyrverkeri som det går att se och njuta av? Men det är ikväll, kanske hinner inte snön blåsa hit utan stannar längre in över land? Viktigast av allt, det nya året knackar på dörren. Året som gått var gott! Nu menar jag för egen del, jag tittade på Rapports årskrönika och det var mest elände, med naturkatastrofer och krig. Det har varit ett ganska bra år, för mig personligen och för familjen. Hoppas att 2011 kommer att bli ännu bättre. Det finns anledning att hoppas på det, en del är redan planerat och kommer att ske under året. Det senaste nyårslöftet har hållt. Precis som för sambon så var det att jag aldrig ska ta något nytt nyårslöfte och det har funkat bra i flera år nu! :-)
Vad vill du ska hända under år 2011?

Bloggen min fyller tre år idag. Nyårsafton 2007 startade jag trevande min blogg och med tiden har jag hittat en blandning och stil som jag tycker känns bra för mig och som verkar locka en del läsare. Deltar i fotoutmaningar och kommande år ska jag delta i "365 Foto 2011". Det känns både stort och spännande. Men så klart fortsätter jag även med andra fotoutmaningar och "vanliga" blogginlägg kommande år.
Utöver foto så är musik ett annat stort intresse. Var nyligen på min senaste livekonsert, med Peter Carlsson och blå grodorna, här är det inlägget. Just nu och fram till 6 januari kan man njuta av Rolling Stones på SVT Play. Det är arbetet med skivan "Exile on Main Street" (från 1972), en timme lång musikdokumentär att bara sugas in i! Inte dum alls förutsatt att du gillar Rolling Stones.

Ta det försiktigt om du ska skjuta iväg fyrverkeripjäser ikväll och njut av nyårskvällen.
Önskar alla bloggvänner och andra läsare ett gott år 2011!

Erik

Kommentarer:

1 Hasse A Norge:

Morrn Erik.



Önskar dej ett Gott Nytt År, och en kul nyårskväll.



Ha de bra.



Hasse A

2 Inger Maryissa:

Grattis till din blogg som fyller tre år idag

verkar vara många som startade sina bloggar för ca. tre år sedan här på Blogg.se

Min blogg fyllde tre år i höstas

Önskar dig också ett riktigt GOTT NYTT ÅR

Kommentera här: