Veckans fönster - trasigt

Hmm, vid ett par tillfällen har jag visat trasiga fönster tidigare i detta tema. (Här finns ett och här är ett annat "pangat fönster".)
Nu kommer ett mindre avslöjande.
Jag försökte mig på en brutal närkamp med ett svåröppnat fönster nere i Italien för snart två år sedan.
Detta äventyr kräver fler än ett foto.
Vi hade tidigare den dagen inhandlat vin, flera goda ostar och några sorters kex. Planen var att njuta av dem på altanen i den varma, men lite svalkande nattluften. För att minska krånglet med att få ut och in tallrikar, mat mm så försökte jag öppna ett fönster för första gången under vistelsen. Det besparade oss en massa spring in och ut genom altandörren, enkel langning ut och in genom fönstret, ja ni förstår... Men fönstret ville inte öppna sig? Någon hade lyckats måla fast fönstret vid senaste "renoveringen"! Jag tog i lite mer och plötsligt for jag bakåt med hela rutan och fönsterramen i händerna. Tursamt rasade jag inte omkull eller tappade greppet om fönstret och kraschade hela rutan.


Inte mycket som håller fönstret på plats!




Fönstret kom på plats igen, till slut. Ett litet skratt eller glädjetjut när passandet stämde, fick fönstret att hoppa ur igen. Många försök blev det, med behövlig "vätskepaus", innan fönstret kom på plats igen. Men nu gick det att öppna och stänga!
Vi satt länge på altanen och småfnittrade och njöt av vin och ost den natten.



Äsch, jag får väl ge mig till känna! Bloggaren i "byggartagen" på lägenhetshotellet, sambon tog korten.


Troligen helt andra trasiga fönster kan du kolla upp här
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Om du hade ett fixa-dona-inreda-program på TV så skulle jag titta varje gång! Du kunde avsluta med en gäst och någon snabbmat.

2 Marie Carpe Diem:

Ha, ha, ha vad dråpligt. Tur att inte rutan gick sönder. How about Semlan´s fix och trix ;-)

3 Susanne:

Haha, det var en rolig historia till ditt fönster! Tur det inte gick sönder utan att allt ordnade sig med "mat-genvägen". Antar det smakade extra bra med vinet och maten efter den händelsen.

Kommentera här: