Kanske ett vårtecken?

Tja, man får glädja sig åt det lilla just nu. En del bloggare letar vårtecken, rätt meningslöst här i Stockholmstrakten just nu. Här intryck under en liten fotopromenad i grannskapen. 

Under promenad igår märkte jag en sak: Helt klart är det ännu inte dags att börja cykla!


Halkigt värre i snömodden. Vill ha barmark och varmare innan jag satsar på pedalkraft!

Men det finns också små tecken på att vintern kanske snart släpper greppet.



Fann en trevlig promenadväg nere vid vattnet... 


Lite drivis på fjärden och Lilla Essingens ganska nya strandlinje i fjärran.


På slutet av strandpromenaden längs Gröndals strandlinje finns det räcke. Tidigare bara en halkig brygga.
Hade jag gått där idag, hade jag säkert halkat ner i det kyliga Mälarvattnet...

Mot slutet av promenaden passerade jag ett hus med fin utsikt från "Gröndalsberget" :-)


Knepigt värre att komma upp från strandpromenaden... väldigt halt!

Väl nere på andra sidan berget fick jag belöningen.


Flera klassiker på Lundbergs konditori :-) Speciellt en som jag gillar ;-)

Brukar passera Gröndals centrum då och då...

 
i väntan på Tvärbanan...



Lätt att komma dit med Tvärbanan! Nog Stockholms Lokaltrafiks trevligaste färdmedel :-)
Alvik är ena ändhållplatsen och Södra Hammarbyhamnen den andra. Passerar Liljeholmen, Årstaberg och Globen på vägen, dagtid tiominuterstrafik.

Får göra lite bloggbesök ikväll eller under dagen imorgon, kika på andras fredagsfoton och fredagsfärger.
Se äldre inlägg här under!

Må så gott alla bloggvänner, simma lugnt!

Erik

Kommentarer:

1 Fia:

Det var alldeles fantastiskt vad produktiv du har varit! Vilka mysiga promenadbilder du har tagit. De förmedlar en väldigt stark marskänsla när våren står och tvekar och visar sig, men kliver tillbaka gång på gång.

Vad valde du för smarrigt på konditoriet? Själv skulle jag nog ha köpt en vaniljbulle, tror jag. Eller möjligen en dammsugare. Eller något annat sliskigt, jag är inte omöjlig alls när det gäller sötsaker.

2 Hasse:

Morrn Erik.



Har man slutat att "jumpa" på isflaken, eller är man rädd att "plurra"?

Sånt höll vi på med en gång för länge sedan, utanför

Örnsbergs Båtklubb.

Ha de bra

Hasse

3 Bosse:

Tycker jag känner igen mig på något sätt ... Fina istappar på "träbåthuset". Istrappan uppför Ormberget aktar jag mig för. Höll på att halka riktigt illa där för en tid sedan. Ja, berget heter alltså Ormberget.

Kommentera här: