Fredagsfoto - verktyg

Oj, tänk vilket bra val av tema! Just behovet av ett verktyg eller kanske tron att jag saknar ett speciellt verktyg är något som ganska ofta får in mig i Clas Ohlson butiker. Alltid kul att gå runt där och kolla bland hyllorna. Det händer även att jag besöker Rusta... i samma ärende. Ganska ofta skaffar jag något verktyg, "kan vara bra att ha"-verktyg får de nog kallas...

Ute på landet är det främst ett verktyg som måste vara i god kondition.
Vi använder det flitigt.
Varför? Vi använder oss av en gammal fin vedspis och en värmande braskamin i "stugan"!




Yxskaftet är egentillverkat, men det kanske syns..?

Det snöar utanför kontorsfönstret! Mycket hellre än att ge mig ut i snöstormen längtar jag till en vårgrön äng ute på landet... Där ljuder yxan ibland över nejden.

Lite roligt, fast kanske mest för mig... Detta är mitt 1000 inlägg. :-)


Många har redan tolkat veckans FREDAGSFOTO, kolla!
Erik

Kommentarer:

1 Anna:

Verkligen en vacker bild på en gammal yxa - som får mig att drömma mig bort sprakande vedspis och doften av nyhuggen ved! :)

Grattis till ditt 1000 inlägg!



Utanför råder snöstorm här...

Men din bild för mig någon annanstans - stort tack för det!



Ha en fin fortsättning på dagen och god fotografisk helg!

Anna

2 Camilla:

Då får jag gratulera till inlägg 1000!

Ha en skön helg

3 Fotsteg i Rabatten:

en yxa är bra att ha. :)

4 NatureFootstep:

snyggt placeras yxa. Där den ska vara.

5 kadermo:

Grattis till 100 inlägg. Yxskaftet duger bras, huvudsaken är ju att yxan duger att hugga ved med.

6 Artlover:

Är det en klyvyxa? Ja, man lär väl hugga ved själv när man kommer upp till landet själv. Det är dags att bygga upp vedlagret så man har ved till spisen. Det är bra att vara händig. Ett yxskaft är inte billigt precis.

Kommentera här: