Fredagsfoto - dörr

Denna vecka har "Åsa gillar rosa" klurat fram temat dörr/port.
Jag har en dörr som väntar på landet...
den väntar på att få ny färg.




Funderar på att byta färg.


Perfekt att sitta utanför sommarstugan och titta ut över sjön,
medan jag funderar över färgvalet och annat...


En del av utsikten. Nu när snön ligger kan man drömma sig till sommaren. Finns både aborre och gädda i sjön!
Inga begränsningar, som i Stockholms skärgård...

Jag funderar på en grön färg istället för den blå, kan det vara nå't?

Fler dörrar hittar du på Fredagsfoto

(Så här fredagen den 13:de kan det vara skönt att få nummer 21, oslagbart! Ha, ha!)

Åsa gillar rosa brukar ha med någon musikvideo när temat presenteras, men inte denna gång.
Dörrar förekommer i dessa musikvideos.
Kom igen, bara för att inte alla gillade förra videon, så tycker jag om din idé Åsa!
Erik

Kommentarer:

1 Pysen73:

Jag tycker att dörren är fin som den är, det är charmigt, fast det är klart, den skulle kanske må bra av ett lager med skyddande färg på sig...

Härligt somriga bilder!

2 AKO:

Jag tycker nog att färgen är fin som den är, rent kulörtmässigt, men ett nytt lager vore kanske inte så dumt? :)

3 @nemonen:

Japp lite färg skadar nog inte. Men lite skavanker är inte fel det heller.

4 Marie Carpe Diem:

Vilket vackert ställe. Och vilken utsikt!

Ja den dörren behöver lite makeover :-)

Trevlig fredag.

5 Lotta:

Härligt! Fint med utsikten också. Måla dörren blå igen!

6 Anonym:

Nu blev jag allt lite avundsjuk, men inte missundsam. Klart du ska ha en grön dörr. En dov mossgrön.

7 Baronessan:

Hoppsan, texten for iväg utan at jag skrev mitt namn... Jag ovanför alltså!

8 Pumita:

Om du ska måla om... behåll gärna färgen. Det är lite sydamerikastuk på färgvalet. Det gillar jag. =)

9 Ulrica:

Vilken vacker dörr, jag gillar det gamla och slitna. Och jag undrar hur du ska kunna få ro med att måla med den utsikten och möjligheten att sätta sig och meta en stund...

10 Ninni:

Men inte behöver du måla om...Byggforskningen har visat genom experiment att man alls inte behöver måla trä. Det gjorde man ju inte förr. Huvudsaken är att träytan hålls torr eller får torka upp emmellanåt;)

Men det är klart att många kanske tycker det ser snyggare ut...

Men jag skulle nog behålla den blå nyansen. Det är snyggt mot den röda fasaden.

Ingen dum utsikt heller...

Ha en skön helg!

11 manotanten:

Fint ställe, vilken sjö är det?

Dörren kan vänta lite till... tills inspirationen manar...

12 Millhunter:

Vilket paradis du visar oss!!!!

Visst behöver den ny färg - men jag gillar färgvalet som sitter på den....



Ha det gott



/Maria

Kommentera här: