Veckans fönster 36 - trippelt

Så här i början av juni inser jag att det finns så mycket annat jag styr kamerafokus mot. Fönster finns där, men tappar till förmån för allt som naturen bjuder på. Sedan börjar det hända en hel del skoj i stan... konserter mm. Äntligen har värmen och solen börjat komma tillbaka efter en riktig svacka (en veckas bister kyla och regn). Passar ju bra en dag som denna, när en del av oss går till vallokaler och röstar. På väg från att ha lämnat min röst passade jag på att knäppa ett färskt foto på något trippelt i fönsterväg.
I Aspudden är det äldre hus med stukationer och annat snyggt på husen. När man går vidare längs Hägerstensvägen mot Örnsberg blir det lite modernare hus. Men även dessa har saker som sticker ut lite på husen (då tänker jag inte på balkongerna!). Kring Örnsberg är det en del äldre (40- och 50-talshyreshus) med också rätt mycket relativt nybyggt.
En triss i fönster från de nu halvsekelgamla bostadshusen.


Ja, här tänker jag vertikalt, inte horisontalt... :-)



Andra  tolkningar...
Erik

Kommentarer:

1 Susanne:

Åh, Erik, jag har inte hunnit titta på ditt fönster förrän nu.



Hmm, då är det den vertikala ljusa mittenraden du tänker på. Jo, den står ut ganska mycket. :)

Kommentera här: