Tisdagstema - sliten

Tisdagstema är ett fototema som varit med ett bra tag! Detta tema "sliten" användes i december 2006 berättar Maria (då var bloggvärlden ganska okänd för mig) och nu är det dags igen, två och ett halvt år senare..

               

En trogen tjänare på jobbet verkar ha gett upp helt denna gång. Har trasslat förr och blivit lagad, men nu verkar problemet större. Så det lär bli en ny, har jag hört.
Trycket har varit hårt på denna apparat, precis som på många arbetsplatser. Utskrifter, kopior på viktiga papper, beställningar och en hel del färgbilder. Kraven på den nya kopiatorn är stora. Vi behöver trogen och noggrann återgivning på en del färgbilder och annat.


Mitt under pågående jobb gav den upp för dryga veckan sedan, flera lagningsförsök misslyckades!
En minst sagt väl sliten kopiator. ;-) Min tolkning denna tisdag, när sommaren försvann...

Andra slitna tolkningar här, bara klicka er in bland bidragen!
Erik

Kommentarer:

1 Siw Aina:

Stakkar, selv maskiner har vel sin levetid.

Kansje greit denne karen går over i en velfortjent pensjonisttilværelse ;)

2 Eva-Marie:

Riktigt kul tolkning av temat! Jag känner också ett par kopieringsmaskiner som jobbar hårt och känner sig slitna... Kram

3 Pysen73:

Vi hade en exakt likadan när jag jobbade på kontor i Göteborg... Krånglade JÄMT!

4 Famos/Menageriet:

Huvva!

Bara jag ser den apparaten känner jag mig ju sliten!

Väldigt bra tolkat och har Du tid, så kika in på mitt bidrag, som ju tillhör en annan tid.

Hälsningar från ett soligt Bohuslän.

5 Fia:

Stackars alla kopieringsapparater. Jag kan känna lite ömhet och medlidande med vår hårt arbetande maskin på jobbet. Den känner sig antagligen ruskigt sliten så här års.

Kommentera här: