Veckans fönster nr 16

Höll nästan på att glömma  
Det är ju så dags, helg och utöver triss även fönstervisning ;-)
Passerade Slussen och Skeppsbron där Djurgårdsfärjan har en populär hållplats.
Kom att tänka på de långa köerna till färjan när det är sommar, nu var det tomt.
Undrar varför inte Djurgårdsfärjorna har sittplatser där uppe, på taket? Då skulle de kunna ta fler passagerare.
En liknande liten färja som tillåter folk på övre däck fick mig att knäppa detta fönsterfoto.



Fler fönster kan du hitta på Susannes fotoblogg 
Erik

Kommentarer:

1 Susanne:

Han ser allt lite misstänksam ut i fönstret. Frågade du inte om han ville vara med på fotot? :)

2 Ulrica:

Härlig bild -kanske för att jag älskar båtar av alla de slag (gärna gamla båtar) och havet förstås.

3 Erik:

Hmm, det var språkförbistring Susanne... men ofta frågar jag. Förödande i Tunisien, då få människor ville vara med på bild. Men nog bra att jag frågade. En del sa ja, när jag betalade. Men så viktigt var det inte.

Ulrika: Så du gillar också båtar, själv diggar jag båtar, men är ännu inte ägare till något större än en eka med aktersnurra ;-)

Tack för era kommentarer :-)

4 Erik:

En kommentar till Carpe Diems fönster (som dumt nog inte tillåter mig att kommentera, "Krångelfia"!):

Jag är väl konstig, men får själv mer känsla av häpnad än som du tycker ledsna ögon... Häpna, stora, blåa ögon ;-) Lustigt hus, finns det fler ovanliga arkitektoriska finesser med det där huset?

Klart udda fönster hur som helst. Jag har svårt tänka mig gardiner där på insidan...

Säkert två sovrum med gipsvägg mitt emellan. Skulle man lägga till ett stort fönster mellan de två, kunde det bli en ljus, fin ateljé ;-)



Fast jag anar att hon inte hittar hit..?

5 annette:

Härlig bild, gillar båtar och även ofta de som ser till att styra båten så jag kommer dit jag skall, själv ingen "sjöbuse" men följer ofta och gärna med på diverse båtturer;)

Tack för kommentar tar hos mej!

Ha det bra i veckan!¨

annette

6 Kadermo:

Snyggt - både detta och andra foton.

Kommentera här: