Veckans fönster nr 15

Välkommen hem Susanne, från snön och vintern i Italien. De har det tufft nere i mellan och södra Europa, med kyla och snö och problem med uppvärmningen (när ryssarna stryper gasen). Bra att du hittade en flygplats där det gick att lätta :-)
Dags för ett nytt fönster när vi kliver in i en ny helg! Snart är all snö borta och det gråa regerar ett tag igen...
Vi kan behöva uppmuntran och se framåt, förbi det vintriga gråa...

Jag väljer ett sommarfönster med lite detaljer runt.

Tror Hasse, en annan fönstervisare kan känna igen omgivningarna ;-) Ja, kanske finns det fler som besökt området och käner igen sig..? Kan nämna att denna affär har genomgått vissa förändringar under senaste åren. Men trevligt med serveringen, i alla fall en varm och skön sommardag!





Fler fönster kanske du kan hitta här  


Just nu är det bara Susannes italienska fönster där... fast det är inte så bara!

(Förra veckans fönster som förbryllade lite återfinns i Helsingfors, det finns lite kullar där även om staden i stort kan upplevas platt och så finns där en del dyra restauranger. Som tur är även en del billigare... visst, skojigt att ta i lite på en semesterresa, men inte jämnt slå på stora trumman. Det är lite "over the top" tycker jag.)
Erik

Kommentarer:

1 akson:

Där skulle jag kunna slå mig ner och "inte" titta i fönstren! Gillar den söta lilla barnparkeringen! Snuttigt och underfundigt att tänka på barnen också!

Ha en fin helg!

2 Pysen73:

Det ser inte helt otrevligt ut ;o)

3 Ninni:

Det ser inbjudande ut...det är precis sånt jag längtar efter bl.a...Jag håller med Akson, roligt att man tänkt på barnen. Det är säkert populärt.

4 annette:

Den tiden kommer förhoppningsvis ganska snart då vi kan sitta och njuta ute på serveringarna och titta in i fönstret;)

Ser så inbjudande ut!

Ha en skön lördag!



annette

5 Ulrica:

Ett foto som påminner om det som komma skall... uteserveringar. Själv tänkte jag ha en trädgården så får jag se vilka som kommer. Om ingen kommer äter jag alla bullar själv;)

6 Della / Var Dag ett Äventyr:

Ser ut att vara ett trevligt ställe. Det är kul att läsa ditt berättande kring bilderna.

7 fundera grönt:

Sött med det turkosa bordet...

8 Susanne:

Tack för välkomnandet Erik!



Och jo, jag instämmer med övriga kommentatorer att din bild får mig att längta till varmare tider då man kan sitta ute (med barn vid små turkosa IKEA-bord) och dricka sin espresso i lugn och ro. Nej förresten, föredrar en cappuccino eller en macchiato. Espresson är för stark för mig, trots alla mina år i Italien. Jag blandar alltid ner mjölk.



Någonstans i Stockholm antar jag bilden är från. ;)

9 Marie Höglund:

En latte och nå´t gott i mörk chokladväg skulle jag kunna tänka mig när jag ser ditt fönster. Fin bild.

10 Hasse:

Morrn Erik



Kan det stå Svandammens..... någonting.

Svandammsplan/Svandammsvägen, det är så länge sen jag bodde i Hägersten.....

Det huset som speglar sej i rutan kan var i

Tellusborgsområdet......

Flyttade till Farsta 1958.......

Ha de bra

Hasse

Kommentera här: