Veckans fönster 20

Så var det dags för  igen. Veckorna springer fram! Nu är det kallt igen, efter en period runt noll. Så snö har vi inte mycket av här i Aspudden. Återkommande teman som dessa fönster får mig att inse "tidens gång"...
Idag är det Alla hjärtans dag, bjuder sambon på Klara Soppteater idag de har en Talkshow med Fredrik Swahn som gäst (teater och soppa är nyttigare än choklad och gelehjärtan), så det blir först sen eftermiddag jag kan fara runt och kolla in mer fönster...






Kanske vill du själv börja delta? Eller bara titta på andra fönster?
Klicka dig in hit  och kolla kommentarerna eller klicka på namnen i Susannes fönsterinlägg.
Ha en skön Alla hjärtans dag!
Erik

Kommentarer:

1 Susanne:

Fönstret till vänster ser ut att vara betydligt äldre än de till höger. För de där hela glasen användes väl inte förrän på 1960-talet?



Korrugerad plåt får mig att tänka på husen i Nicaragua som ofta hade sådana och de höll inte så vidare bra. Här verkar de också kunna blåsa bort när som helst.

2 ElStiffo:

Verkligen en bild i min smak. Ursnygg.Att se det vackra i det vardagliga liksom.

3 annette:

Gillar Din bild väldigt mycket, så skönt perspektiv, undrar vad det är för byggnad, lite korrugerad plåt och rätt slitna fönsterbågar får mej att tänka på industriområde.



annette

4 Ninni:

Charmiga fönster som tilltalar mig. Ser ut att vara ett litet lappverk...man tager vad man haver. Inget fel i det;)Det kan bli hur bra som helst.

Det låter inte alls dumt med teater och soppa på Alla Hjärtans Dag! Bra initiativ!

Må så gott!

5 britten:

hallå där nere....jag har inte riktigt fattat vad detta med fönster handlar om....men jaghar ju en krasch på fönster och brukar säga att jag har fönstertittar sjukan....och nu n är vi håller på med fönster här på gården är det ännu värre..-30 i morse..men jag längtar inte till baka till stockholm ännu ..men snart ..kram till dig på alla hjärtans dag

6 Kadermo:

Intressant fönster. Man blir allt lite nyfiken.

7 Pumita:

Hamn och fiske tänker jag på av någon anledning. Eller en fabrikslokal. Ett vardagsfönster helt enkelt.

Kommentera här: