Fredagsfoto - tro

Ingen flitig kyrkobesökare, den typen av tro ligger inte för mig.
Söker hellre lugn och frid ute i naturen
(eller känner kärlekens underbara närhet med sambon).
Tror att det finns mer än vad empirisk forskning kan mäta! Livskraften är stark. Den tror jag på. Att se knopparna komma på träden och buskarna ute i naturen...
Jag vill tro att det blir en fin vår, när den väl kommer. Hoppas den kommer sakta, så våren får tid på sig. Att den kommer, det vet jag med eller utan empirism. Då lär knopparna explodera och den där skira ljusgröna livslusten märkas igen i naturen.
Jag längtar





Åsa gillar rosa håller i Fredagsfoto (klicka här så kommer du rätt till alla tolkningar på "tro"!)
Erik

Kommentarer:

1 Jules:

Jag tror som du - att våren blir fin - när den väl kommer.

Ha en finfin fredag :)

2 Inger Maryissa:

Ett så fint foto med den klarblå himlen.

Saknar det idag i detta mulna och gråa väder och snö-slask på marken.



Jag är ingen flitig kyrkobesökare heller....

d.v.s mindre än flitig ;-)

Tycker också att det bästa lugnet och ron finns ute i naturen.

Den är i så fall som jag tycker det riktiga Guds tempel.



Jag längar också efter en fin och lång vår.

Att få se livets under hur allt liv spirar igen efter den långa vintern.



Ha det så gott

3 kadermo:

Mycket fin tolkning på tro. Trevlig helg.

4 marie roxbro:

Fin bild du har / ha det gott

5 Ulrica:

En tro på att våren kommer snart är för mig en tro god som någon;)

6 SyStEr EvA:

Både vackra ord och vacker bild! Snyggt jobbat!

7 carina:

Håller helt med vad är mer "tro" än vår natur.

8 paula:

åh vad jag önskar vår sommar och sol. Då kanske denna j----- förkylningen ger med sig... Jätte fin bild och tolkning

9 åsa gillar rosa:

Väldigt vacker bild! Jag längtar också efter våren, varje år....

Ha en bra vecka!

Kommentera här: