Fredagsfoto - gryning

Hmm,
jag är nog ingen gryningsmänniska. Jag märker det tydligt när jag letar igenom fotoarkivet på jakt efter "gryning". Ja, det märks när detta foto läggs in också... ;-)



Tidigt, tidigt en morgon nere i utkanten av Saharaöknen. Vi hade bryskt blivit väckta, mitt i natten kändes det som. Bussen fylldes av oss trötta ökenbesökare och for iväg i det kompakta mörkret. Efter ett par timmars resa (då många hann somna om) stannade vi mitt ute på denna stora uttorkade saltsjö.
På fotot syns det tydligt hur morgonsolen förgäves försöker lysa sitt magiska ljus över sjön. Något magiskt ljus fick vi inte se. Det var kallt och blåsigt och det hängde regn i luften. Busstoppet blev inte så långt, det var skönare inne i den varma bussen. När vi fortsatte åka över sjön kom regnet.



Du kan hitta fler tolkningar av "gryning" på Fredagsfoto eller kanske vill du delta själv?
Erik

Kommentarer:

1 marie roxbro:

Här är en som är uppe med tuppen :-)...häftig bild...det ser ut som snö men det är salt eller hur?...häftigt

2 Marie:

Vad fin bild läckert. Ha en fin dag.

Mvh Marie

3 carina:

Ser riktigt läckert ut, ser väldigt kallt ut.

4 veronica-ifokus:

Kan känna hur trötta ni var av det du skriver!

=)

5 Kadermo:

Intressant foto och berättelse. Trevlig helg

6 åsa gillar rosa:

Jag tycker bilden blev bra trots att ni inte fick se det magiska ljuset. Trevlig berättelse till!

Ha en bra fredag!

7 Marie Carpe Diem:

Gillar din bild. Ser verkligen lite "urrigt" ut och förstår att det var skönt att få krypa in i bussvärmen igen. Måste varit en spännande resa.

8 ElStiffo:

Härligt, den ser helt overklig ut.

9 Nettan:

Jag tycker din bild var bra, man ser att det är riktig gryning.

Ha det så gott. Nettan

10 Baronessan:

Ja, det ska väl vara på någon resa man kanske är vaken vid den där tiden. Eller så har man, som sagt, inte gått i säng än :)

11 Anna:

Jag gillar din bild!

Man verkligen ser hur trötta ni var! Det är svårt med just gryning... Jag tycker om din text till. Det skapar än mer liv till bilden :)



Ha en fin fredag!

12 @nemonen:

Bilden är kanon. Man riktigt kan känna lukten av tidig dager.

Kommentera här: