Veckans fönster, 17 april

Vilken vecka! Med tanke bland annat på detta fototema, så är jag närmast förstörd. I princip alla mina bilder från denna vinter och vår (så här långt) har försvunnit när datorn kraschade på annandag påsk (ganska många fönsterbilder har försvunnit och en massa annat). Försök har gjorts att rädda bilderna, men det verkar "helt kört", känns ganska trist. Har skaffat en extern hårddisk och ska backa upp mina foton bättre i framtiden. Så något positivt kom från denna "dyrköpta erfarenhet".
Men igår passade jag på att knäppa några fönster! Jag kollade inte efter temat, trodde det dög med vilket fönster som helst. Ganska nära där jag jobbar finns flera gamla fina hus. Jag valde att knäppa ett större och ett litet vindsfönster på ett av husen.


Nytaget fönsterfoto från hus på "kanten" av Kungsholmen...
min olycka med datorn förklarar bristen på sakrala fönster, som är lite av ett tema denna vecka. Men gamla fina trähus och just detta med trevlig extra utsmyckning runt fönstren, ger nästan lite kyrklig känsla, i alla fall för mig. Så jag hoppas du ursäktar Susanne... :-)
Känner mig småkrasslig och vill inte ut i blåsten och kylan, så jag jagar inte fatt ett kyrkofönster idag. Kan berätta att en färsk rapport jag fått per telefon från Norrtälje berättar om hagel och snö, burr! Hoppas vi slipper det i Stockholm.

Gillar du fönster? Då kan du hitta fler på Susannes fotoblogg varje helg.
Bara klicka på VECKANS FÖNSTER så finner du de senaste sakrala bidragen. 
Erik

Kommentarer:

1 Amanda:

Kyrkligt eller inte, så gillar jag ditt fina fönster. Huset har snickarglädje och även fönsterkarmen har fått sitt. /Amanda

2 Susanne:

Med denna hemska upplevelse förlåter jag dig helt och hållet. :)



Och jag håller med Amanda och dig, visst kan detta fönster ses som ett kyrkligt sådant - det finns ju t.o.m. ett kors på det. :)



Jag har också varit med om en hårddiskkrasch och mist nytagna foton och det var inte kul. På senare tid har jag slarvat alldeles för mycket med backup, men i förra veckan köpte jag en ny extern hårddisk på 1 Tb och den har t.o.m. programvara som sköter all backup automatiskt. Oerhört bekvämt.



Sådant väder norrut. Här i Skåne lyser solen så det knakar (om man nu kan säga så) och det är nog dags att plocka fram sandalerna. ;)



Krya på dig!

3 Erik:

Åh, tack Susanne för ditt förstående sinnelag. Korset i fönstret hade jag inte tänkt på ;-) Roligare kan man ha det, men med min nya Seagate externa hårddisk ska det nog gå lättare att hålla ordning på och bevara mina foton i framtiden.

Kul att du gillade mitt fönster Amanda, även om det kyrkliga nästan lyser med sin frånvaro :-)

Känner mig bättre och nu lyser solen där ute, så en fotopromenad ska det bli. Får klä på mig ordentligt, så inte vinden når in...

4 Mad World:

Även om de inte är kyrkliga gillar jag dina fönster jättemycket.

5 Anna:

Synd att det inte gick att rädda dina bilder. Vi har två hårddiskar och varje hårddisk är delad i två partitioner. Operativet ligger på en disk, viktiga filer ligger på den andra disken. Oftast är det ju något fel i OS som gör att dator kraschar så om vi måste formatera den då är det bara disken med operativet som drabbas. På det här sättet har jag överlevt några krascher.



Men hakan upp Erik! Du kommer att ta många fina bilder ska du se!

6 Erik:

Tack Anna, visst fortsätter jag fotografera! Ja, mina försök igår frös bort, fingrarna stelnade på en gång och att ta foton blev mer en plåga. Ändå sken solen... tjaa, våren kommer långsamt.

Kul att du gillade mitt "ickekyrkliga" fönster Mad World. :-)

7 Ellas Inspiration:

Vilken vacker färgbild!!



Jag är sugen på en fotoutmaning trots att trissen inte blir av så jag drog igång en egen idag.. Häng gärna med!



http://ellasinspiration.blogg.se/2009/april/fotoutmaning-vartecken.html



Mvh



Karin

Kommentera här: