Passande himlafärd...

Nu i veckan hända något som kan få illustrera denna helg, Allhelgonahelgen, "dödens helg" kanske man kan kalla den.
För mig är detta en riktigt trevlig helg, eftersom det är min födelsedag idag.
När jag var yngre brukade det alltid snöa på min födelsedag!
Ikväll ska jag och sambon gå och se "The Producers - det våras för Hitler", det blir säkert skoj.
Vi brukar bjuda varandra på någon teater när vi fyller år, eller show på Börsen eller vad vi nu hittar för skoj på teaterrepertoaren i Stockholm.


Claes Malmberg och Kim Sulocki showar i musikalen som bygger på Mel Brooks film.


gänget som är med i "Det våras för Hitler"

Andra kanske tänker på det amerikanska firandet Halloween och planerar för maskerad...
men åter till himlafärden
här följer här några bilder om hur det kan gå.
(Jag har ett lite speciellt förhållande till duvor...)







Kanske lite makabert, men jag ser det inte så... döden är en del av livet, så lev väl!
Äsch, jag är lite splittrad... får sluta.

Önskar alla en trevlig helg, med "trick or treat", kyrkogårdsbesök eller vad ni gör!

Nu ska jag fira!
Erik

Kommentarer:

1 Fritt ur hjärtat:

Kim Sulocki var i Uddevalla med musilaken GRYMT, GöteborgsOperans uppsättning. DÅ bestämde jag mig för att honom skulle jag ta till frukost! :-)) Tantsjuk, finns det?!

2 Soffy:

Ett stort grattis på födelsedagen! Det låter trevligt med teater. När jag jobbade som telefonsäljare (urk!) för ett antal år sen ringde dialern upp Kim Sulocki! Men det var hans pappa som svarade, och efter att jag informerat om mitt erbjudande, tele2, gav han mig helt plötsligt Kims mobilnummer!!! Jag ringde aldrig, av respekt....



Ha en fin helg!

3 Fia:

Grattis på födelsedagen! Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll, och det verkar ju lovande med tanke på vilken föreställning ni ska titta på. Med det gänget kan ni inte få annat än jätteroligt. Den enda nackdelen kan väl vara magknip av för mycket skratt.

4 Pysen73:

Grattis!! Det ser ut att bli mycket skratt för er i kväll! (vilket ju förlänger livet så att ni hinner med många födelsedagsteatrar till)...

Stackars duvan, så kan det gå...

5 Bosse:

Grattis, gamle vän! Så äntligen har du blivit 40! Gott nytt år!



Du verkar ha ett särskilt förhållande till duvor. Jag erinrar mig ett blogginlägg som handlade om någons möte med en duva i, jag tror det var Wien ...



Ni kommer säkert att få en kul afton. Kanske blir det allsång med Hitler också. ;-)

6 Fritt ur hjärtat:

Förlåt ERIK! Jag blev så till mig av Kim att jag inte läste texten ordentligt... GRATTIS!!

7 ElStiffo:

Grattis igen, din filur!

8 Ninni:

Grattis! Och ha en trevlig kväll och en skön helg!

9 Jerry:

Fyller du år? Grattis!

Döden skall vi prata om... mer sådant! (;-)

10 Inger Maryissa:

Stort Grattis på födelsedagen.

Och kul att det är på Halloween ;-)

Ha en fin fortsatt helg.

11 Erika:

Grattis i efterskott. Att få en siffra till i åldern går väl för sig i yngre dagar, men inte nu längre. Jag kan inte ens vända på mina, för det blir något förskräckligt i sifferantal. Hoppas ni hade en riktigt trevlig kväll sambon-du!



Den lilla duvan ömmar jag för väldigt mycket. Jag tycker om duvor minns dem när dem satt och kuttrade på taket till min första lägenhet. Så rogivande det var. Så därför tycker jag synd om denna som fick sätta livet till. Men jag är sådan att jag ömma för det mesta i livet.



I vår generation så förknippar vi denna helg med "Allahelgonshelg" inget annat. Är nog mer dem yngre som fira Hallowen. Tilltalar mig inte alls, och skulle verkligen inte medverka till att fira det heller.



Önskar dig en fin helg!

12 leila:

Grattis i efterskott :) hittade hit via mayrissa. ha det gott/leila

13 leila:

Hej igen :)Det var länge sen :) Tack för dina kommentarer och som svar så kan jag tala om att idag så mår jag bättre och det är jag jätteglad för. Min historia finna att läsa under länken PÅ. Ha det gott och jag älskar långa kommentarer men försöker bromsa lite, annars skriver jag ihjäl folk :) Ha det gott/leila

14 Erik:

Tack så mycket, bloggvänner. Trevligt att få gratulationer denna väg, via bloggen :-)

Så här dagen efter kan jag bara säga att middag, japansk gryta och sedan "Det våras för Hitler" var en riktigt trevlig födelsedag. Återkommer om musikalen mm. Nu ska jag ut i solen :-)

Tack än en gång. Ja, jag fick specialbeställda potatisbakelser till fikat också, mumsigt!

Bra att de numera serverar alkoholhaltiga drycker i pausen på teatern. (Vet att det funnits en hel del år, men när detta började mellan mig och sambon, då var det bara shower på Berns och Börsen som tillhandahöll sprit. På vanliga teatrar hade de bara läsk och kaffe... tur tiderna förändras!

15 Pialotta:

Härligt.. en trevlig födelsedag då på dig Erik. Du kan säkert inte ha det bättre än det här på teatern med alla de där rollfigurerna:-)

Tjingelong o ha de finemang då.

16 Baronessan:

Jag har den äran att gratulera. Nu blev jag avundsjuk också på att du ska få gå på denna teater. Men jag missunnar dig inte. Vad gäller gravsmyckning så smyckar jag graven när jag vill, inte när andra bestämmer det. Men fest ska det bli!

Kommentera här: