Veckans fönster

Besökte Ninni och förfördes av ett brasilianskt fönster. Blev samtidigt påmind om Susannes fotoblogg och hennes tema med fönster
Ganska ofta knäpper jag kort på fönster... denna vecka är det ett gäng fönster som inte längre finns.
Hela huset har slutat att existera! Rivet, borta.
Men...


... fotografier finns kvar

som synes ett foto från mitt arkiv, inte nytaget, men från denna sensommar.

Vill du se fler fönster?


Klicka på länken Sassa och klicka dig vidare bland de inlämnade bidragen.
Blir till att kolla bland kommentarerna eller Sassas egna små listor, fast de är liksom en vecka gamla...
fast snygga fönster de också!

Vännen Bosse brukar bidra med fönster, få se om det blir så även denna vecka..?

Med veckans snabba omslag från vinter och snöstorm till
Erik

Kommentarer:

1 annette:

Vilken härlig bild,så kul att sådana bilder kvar där föremålet i sig inte finns kvar,visar verkligen att rivning pågår när man tittar in lite mer!



Ha det så bra!



annette

2 Inger Maryissa:

Det var verkligen ett speciellt och ovanligt foto, och ganska fantasikittlande....

För mig i alla fall...

Och när man tittar i fönsterrutorna vet man inte om det man ser av rivningshuset, är när man ser in i fönstret eller om det är något som speglas i dem.

Kul och intressant foto.

Ha en bra fortsatt helg.

3 Susanne:

Hehe, gillar hur du lyckats få in ditt namn i det lilla utrymmet nere till vänster. Snyggt!



Det verkar bli många gamla fönster den här veckan, så även ditt. Spännande med speglingarna och den hängande rutan.

4 Della / Var Dag ett Äventyr:

Det ser lite ut som en kuliss.

5 Erika:

Det här var verkligen något i min smak. Väldigt vackert måste jag säga. Rivet, finns inte mer, ja hur ofta hör man inte sådant. Allt för att ge plats åt nytt som ofta ser både konstigt och märkvärdigt ut. Visst finns mycket av det gamla kvar, men det där med nymodig-tänkandet är inte alltid att föredra. Detta fönster har så mycket att ta in, då man inte vet riktigt vad man skall börja. Än en gång riktigt fint, sådant som stannar kvar längre i det inre.



Tack för rara kommentarer hos mig. Har precis satt ner mig framför datorn efter att ha bakat lussekatter. Jag har börjat med det sedan något år tillbaka...till just 1:a Advent. Förr gjorde jag en saffranskrans, men ombyte förnöjer.



Hoppas du får upp din stjärna och adventsljusstake eller om det är flertal i uppsättningen.

Att önska regn så fönstren blir lite rena, då skulle du bott här där jag befinner mig. Här öste regnet ner för någon timme sedan. Tror regnet är lika smutsigt som fönstren. :)



Även om du glömde dina lampo att inhandla på Cop så fick du ändå en del inhandlat. Det är ofta så att man glömmer, och när man stiger över tröskeln så går det upp ett lijleholmens, då kan det kvitta. :)



Ha nu en riktigt fin 1:a Advent.

Tänd upp ljus och må bra och njut av tillvaron!

6 Hasse:

Morrn Erik



Kan du precisera var du fotade fönstren?

Någonstans på Instrumentvägen?



"Stalltips" Jag tar ALL info. från det området.....

Ha d bra

Hasse

7 Ninni:

Så fint med speglingarna i fönsterrutorna. Det gör en lite vilsen så man inte vet riktigt vad man ser:)

Här öser regnet ner just nu och det är +25, adventstämningen har lite svårt att infinna sig tyvärr. Vi får se om glöggen från förra året fortfarande är drickbar...annanrs får det bli en iskall Caipirinha istället...passar egentligen bättre i värmen:)









8 Anonym:

Speglingarna antyder vad som komma skall... Växterna i förgrunden är en fin kontrast till det hårda som syns i bilden.

9 Bosse:

Ball bild! Speglingen är så distinkt att man nästan får en känsla av att man är inne i huset och tittar ut. Jag ser att det är fler än jag som reagerat på liknande sätt.



Jag har varit vaken i natt och försökt logga in på bloggen lite då och då, men det har varit "500 internal server error" hela natten. Undrar vad dom pysslar med på blogg.se?

Kommentera här: